PdF:NJ2MP_TESU Techniky učení - Informace o předmětu
NJ2MP_TESU Techniky a strategie učení
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/1/0. portfolio. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová - Rozvrh
- Čt 15:15–16:55 učebna 64
- Předpoklady
- Grundkurs: Didaktik des Deutschen als Fremdsprache
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Unterrichtsinhalte des Seminars konzentrieren sich auf die Entwicklung der Prinzipien des autonomen Lernens. Im Mittlepunkt steht das Lernstrategientraining. In der workshospsartigen Arbeitsform werden die konkreten Unterrichtsentwürfe erstellet, präsentiert und diskutiert.
- Osnova
- Fremdsprachenlerntheorien Autonomes Lernen Lernstrategien beim Fremdsprachenlernen- und lehrern Lerstil, Lerntyp Weiterführende Literatur: BIMMEL, P. (1993): Lernstrategien im Deutschunterricht. In: Fremdsprache Deutsch. 1/1993, S. 4-11. BIMMEL, P., RAMPILLON, U. (2000) Lernerautonomie und Lernstrategien. München: Langenscheidt. BUJALKOVÁ, M./JUREČKOVÁ, A. (2001/2002): Autonómia a študium cudzích jazykov. In: Cizí jazyky, roč .45, č.5. S.155-157. JANÍKOVÁ, V. (2003): Autonomní učení, strategie učení a cizojazyčná výuka. In: Pedagogická orientace, roč. 4, S. 89-102. JANÍKOVÁ, V. (2004/2005): Osvojování cizojazyční slovní zásoby a učební strategie. In: Cizí jazyky, roč.48, č.2, S. 42-44. JELÍNEK, S. (2000/2001): K učební a reálné cizojazyčné komunikaci. In: Cizí jazyky, roč. 44, S. 3-5. RAMPILLON, U. (1995): Lernen leichter machen. Ismaning: Hueber. VLASÁK, V. (2002/2003): Cvičení ke zlepšení práce se slovníkem. In: Cizí jazyky roč. 46, č.5, S. 163-164. ZELENKOVÁ, D. (2000/2001): O kompenzačním vyjadřování v učebnicích cizích jazyků. In: Cizí jazyky, roč. 44, č.4, S. 114-116. http://moodlinka.ped.muni.cz kurz: Techniky a strategie učení
- Literatura
- JANÍKOVÁ, Věra. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache. Anmerkungen zu aktuellen Themen mit Aufgaben zum Selbststudium. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 86 s. x1. ISBN 80-210-3782-2. info
- JANÍKOVÁ, Věra. Lernstrategien fördern die Lernerautonomie auch beim Fremdsprachenlernen. In Brünner Hefte für Germanistik. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, s. 68-76, 14 s. ISBN 80-210-3882-9. info
- Metody hodnocení
- Workshopartiges Seminar Die Teilnahme wird empholen Anforderungen zum Testat: Erstellung und Präsentation der Unterrichtsentwürfe
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/NJ2MP_TESU