OV2BP_MM Multimédia ve výuce OV a ZSV

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Gabriela Ducháčková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Gabriela Ducháčková, Ph.D.
Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Marie Baráčková
Rozvrh
Čt 18:00–19:40 učebna 30
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Díky absolvování kurzu studenti pochopí význam mediální výchovy pro žáky základních a středních škol. Kurz je orientován na praktické využití teoretických poznatků z oblasti masových médií pro výuku mediální výchovy na ZŠ i SŠ v rámci předmětu občanská výchova, základy společenských věd i jiných předmětů.
Osnova
  • V rámci předmětu Multimédia ve výuce OV a ZSV je věnována pozornost tématům vycházejícím z Rámcových vzdělávacích programů pro ZŠ a SŠ- kritickému vnímání mediálních sdělení, interpretaci vztahu médií a reality, stavbě mediálních sdělení, vnímání autora mediálních sdělení, fungování a vlivu médií ve společnosti a také praktické tvorbě mediálních sdělení a práci v realizačním týmu.
Literatura
  • www.rvp.cz
  • www.medialnivychova.cz
  • Micienka, Marek . Rozumět médiím. Metodické příručka, CD ROM. Partners Czech
  • JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 207 s. ISBN 80-7178-697-7. info
  • BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2001, 391 s. ISBN 80-85947-67-6. info
  • MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Translated by Jan Jirák - Marcel Kabát. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 447 s. ISBN 80-7178-200-9. info
  • KUNCZIK, Michael. Základy masové komunikace. Translated by Štěpánka Kudrnáčová - Milan Šmíd. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995, 307 s. ISBN 807184134X. info
Metody hodnocení
Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích (absence max. 1 hodina) a odevzdání seminárního úkolu. Seminární úkoly: 1. Vytvořit reklamu na něco obyčejného- např. papír, svorky, hřebík…. Forma zpracování je libovolná např. video, audio, plakát, … nebo 2.Metodicky propracovaný návrh projektu mediální výchovy pro ZŠ nebo SŠ(7 vyučovacích hodin).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/OV2BP_MM