PdF:OV2MP_DOV2 Didaktika OV 2 - Informace o předmětu
OV2MP_DOV2 Didaktika OV 2
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Jana Skácelová (přednášející)
- Garance
- PhDr. Jana Skácelová
Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Marie Baráčková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- OV2MP_DOV2/01: Po 13:25–15:05 učebna 41
OV2MP_DOV2/02: St 14:20–16:00 učebna 42
OV2MP_DOV2/03: St 17:05–18:45 učebna 41
OV2MP_DOV2/04: Út 18:00–19:40 učebna 42 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Kurz se zabývá rozborem forem a metod a nácvikem aktivit vhodných pro práci v OV. Uapracovává přístupy kritického myšlení do hodin OV.
- Osnova
- Seminář navazuje na seminář Didaktika OV1. Cílem je rozvíjet poznatky z oblasti občanské výchovy a základů společenských věd, podporovat samostatnost myšlení, vynalézavost, řešení problémů a vytváření adekvátních postojů ke skutečnosti a respektování základních pedagogicko-výchovných hodnot. Analýza dalších témat OV, příprava studentských návrhů práce v dané oblasti. Rámcový vzdělávací program. Vztah průřezových témat a OV, výchova demokratického občana, osobnostní a sociální výchova, environmentální výchova, mediální výchova, výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, multikulturní a interkulturní výchova. Aktivní uplatňování metod kritického myšlení.
- Literatura
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- Občan v demokratické společnosti. Edited by Věra Jirásková. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999, 311 s., il. ISBN 80-85850-78-8. info
- PIKE, Graham a David SELBY. Globální výchova :Nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole. Praha: Grada, 1994, 322 s. ISBN 80-85623-98-6. info
- SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole :východiska a nové metody pro praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 190 s. ISBN 80-7178-262-9. info
- Metody hodnocení
- Kurz je ukončen ústní zkouškou. K dalším povinnostem patří aktivní účast v seminářích, včetně domácí přípravy a vlastního vystoupení v semináři, odevzdání seminární práce.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/OV2MP_DOV2