PdF:SP2BP_PRPR Profesní příprava - Informace o předmětu
SP2BP_PRPR Profesní příprava
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. - Předpoklady
- Profesní poradenství Vymezení cílů a úkolů profesního poradenství v práci s handicapovanými, jejich specifika, úkoly výchovného poradce na speciálních školách Legislativa Základní právní normy dotýkající se bezprostředně zaměstnávání handicapovaných, nárokové složky a sociální politika státu vzhledem k zaměstnávání handicapovaných Metodologie profesního úspěch Techniky kontaktů a postojů klienta k úřadům, zaměstnavatelům, kolegům, asistentovi a k širšímu pracovnímu okolí. Základní postupy ve spolupráci s APZ. Komunikativní techniky Cvičení zaměřená na zdokonalení verbální a především nonverbální komunikace s handicapovanými vzhledem k možnostem jejich pracovního uplatnění. Důraz na komunikační modely a vzájemnou komunikaci. Simulace případů. Aktivní sociální učení Techniky zaměřené na sebepoznávání z hlediska prožitků v různých modelových situacích a jejich aktivní řešení. Posilování sebevědomí a pozitivního myšlení a jednání handicapovaných klientů Podporované zaměstnávání Východiska, tradice, struktura, efektivnost, význam agentur podporovaného zaměstnávání Funkce osobního asistenta PZ Funkce, úkoly, pracovní náplň, přístup.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Cíle předmětu
- problematika profesní orientace zaměstnávání osob se zdravotním postižením legislativa chráněné dílny, chráněná pracoviště podporované zaměstnávání komunikace s klientem orientace na trhu práce
- Osnova
- Profesní poradenství Vymezení cílů a úkolů profesního poradenství v práci s handicapovanými, jejich specifika, úkoly výchovného poradce na speciálních školách Legislativa Základní právní normy dotýkající se bezprostředně zaměstnávání handicapovaných, nárokové složky a sociální politika státu vzhledem k zaměstnávání handicapovaných Metodologie profesního úspěch Techniky kontaktů a postojů klienta k úřadům, zaměstnavatelům, kolegům, asistentovi a k širšímu pracovnímu okolí. Základní postupy ve spolupráci s APZ. Komunikativní techniky Cvičení zaměřená na zdokonalení verbální a především nonverbální komunikace s handicapovanými vzhledem k možnostem jejich pracovního uplatnění. Důraz na komunikační modely a vzájemnou komunikaci. Simulace případů. Aktivní sociální učení Techniky zaměřené na sebepoznávání z hlediska prožitků v různých modelových situacích a jejich aktivní řešení. Posilování sebevědomí a pozitivního myšlení a jednání handicapovaných klientů Podporované zaměstnávání Východiska, tradice, struktura, efektivnost, význam agentur podporovaného zaměstnávání Funkce osobního asistenta PZ Funkce, úkoly, pracovní náplň, přístup.
- Metody hodnocení
- AKTIVNÍ ÚČAST, VÝSTUP NA SEMINÁŘI, ÚČAST NA EXKURZÍCH
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/SP2BP_PRPR