SP4MP_RKS1 Specializace L+S: Terapie narušené komunikační schopnosti 1

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/4/0. 8 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Rozvrh
Út 8:50–11:25 učebna 52
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Logopedická intervence, tři úrovně logopedické intervence, logopedická terapie, vymezení logopedické terapie, cíle terapie narušené komunikační schopnosti, metody logopedické terapie, techniky a strategie logopedické terapie, principy logopedické terapie, formy a druhy logopedické terapie, pomůcky a materiály, využívané při logopedické terapii, terapie narušeného vývoje řeči, logopedická terapie u dětí s opožděným vývojem řeči, využívané terapeutické postupy při terapii narušeného vývoje řeči, terapie vývojové dysfázie, terapie dyslalie, terapeutické postupy, vyvozování hlásky, fixace, automatizace, zásady terapie dyslalie, terapie afázie, terapeutické strategie, materiály a pomůcky, využívané při terapii afázie, terapie afázie u dětí.
Literatura
  • DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou: Edice Logopaedia clinica, 1998.
Metody hodnocení
splnění seminární práce,ukončení kolokviem
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Zapisují studenti směru logopedie.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.