PdF:SZ2BP_SLE1 Šk. politika, syst.,legislativ - Informace o předmětu
SZ2BP_SLE1 Školská politika, školský systém a legislativa I
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 1/0/0. 3 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k.
- Vyučující
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc. (přednášející) - Garance
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PaedDr. Jan Šťáva, CSc. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ2BP_SLE1/01: Út 8:50–9:35 učebna 50
SZ2BP_SLE1/02: Út 9:45–10:30 učebna 50
SZ2BP_SLE1/03: St 13:15–14:10 učebna 35 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 24 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem výuky školského managementu je seznámit studenty s pojetím a Obsahem předmětu je seznámení s hlavními současnými směry a koncepcemi, stejně jako s ekonomickými možnostmi a nástroji v oblasti školství , se základními pojmy školského managementu, osvojit si základy právního vědomí a jednání na základě znalostí školské i občanské pracovněprávní problematiky, aby se mohli stát aktivními členy společenského systému řízení, podílet se na řízení svého pracoviště, vytvářet jeho profil a pověst. Budoucí učitelé jsou vedeni k aktivní účasti na řízení školství a k tomu, aby byli schopni se podílet na usměrňování a vytváření školské politiky. Učí se chápat základní systémy řízení, efektivní metody řízení školství, výchovy a vzdělávání.
- Osnova
- Osnova Obsah předmětu: Vzdělávací politika a makrořízení školství. Funkce, etapy a činnosti řízení výchovněvzdělávacích institucí. Osobnost ředitele školy. Psychologické aspekty řízení školy. Vzdělávací standardy jako nástroj řízení pedagogického procesu. Některé vybrané aspekty řízení výuky. Základní právní normy řízení výchovy a vzdělávání v ČR (zákony, vyhlášky). Marketing a škola. Vnější prostředí školy. Struktura vzdělávací soustavy v ČR. Vnitřní prostředí školy. Klima školy. Kultura školy, Evaluace školy. Strategické plánování školy. Vzdělávací programy. Příspěvek předmětu k rozvoji učitelských kompetencí: Výuka předmětu přispívá k rozvoji kompetence pedagogicko-didakticko-psychologické, kompetence komunikativní, kompetence řídící a kompetence plánovací a projektivní.
- Literatura
- BACÍK, F., KALOUS, J., SVOBODA, J. Úvod do teorie a praxe školského managementu.1, 2. Praha : Univerzita Karlova, 1995. FISCHER, W. A., SCHRATZ, M. Vedení a rozvoj školy. Brno: Paido, 1997. MALACH, A. (ed.) Vstup do Evropské unie a řízení školství II. Br
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/SZ2BP_SLE1