PdF:SZ7BP_2AB1 Cizí jazyk B - jazyk anglický - Informace o předmětu
SZ7BP_2AB1 Cizí jazyk B - jazyk anglický
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. (plus 1 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Jiří Vacek, CSc. (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Marika Hildebrandová (cvičící)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (cvičící) - Garance
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_2AB1/01: Po 7:55–9:35 učebna 42, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/02: Po 9:45–11:25 budova E - učebna 26, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/03: Út 7:55–9:35 učebna 11, Út 14:20–16:00 učebna 4, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/04: Út 16:10–17:50 učebna 7, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/05: St 16:10–17:50 učebna 21, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/06: Čt 8:50–10:30 učebna 33, Čt 11:35–13:15 učebna 21, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/07: Čt 15:15–16:55 učebna 2, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/08: Út 11:35–13:15 učebna 41, G. Hublová
SZ7BP_2AB1/09: Út 14:20–16:00 učebna 42, G. Hublová
SZ7BP_2AB1/10: Út 16:10–17:50 učebna 6, G. Hublová
SZ7BP_2AB1/11: St 8:50–10:30 učebna 52, G. Hublová
SZ7BP_2AB1/12: Čt 8:50–10:30 učebna 36, G. Hublová
SZ7BP_2AB1/13: Čt 10:40–12:20 4008, G. Hublová
SZ7BP_2AB1/14: Čt 13:25–15:05 učebna 33, G. Hublová
SZ7BP_2AB1/15: Út 14:20–16:00 učebna 3, Š. Dohnalová
SZ7BP_2AB1/16: Út 16:10–17:50 učebna 27, Š. Dohnalová
SZ7BP_2AB1/17: Po 7:55–9:35 učebna 2, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/18: Po 10:40–12:20 učebna 2, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/19: Po 13:25–15:05 učebna 6, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/20: St 8:50–10:30 učebna 51, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/21: St 10:40–12:20 učebna 18, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/22: Út 14:20–16:00 učebna 11, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/23: St 8:50–10:30 učebna 53, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/24: St 10:40–12:20 učebna 10, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/25: St 14:20–16:00 učebna 5, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/26: St 8:50–10:30 učebna 7, Š. Dohnalová - Předpoklady
- SZ7BP_1AB1 English A
A pass in SZ7BP_1AB1 The intermediate student (Level B1) can understand the main ideas of texts on both concrete and abstract topics, including special discussions in his/her field of specialisation. Can interact with partners without strain for either party. Can produce an essay on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na varhany se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství rodinné výchovy a výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství dějepisu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Jazykový kurz na úrovni B1. Student se seznámí s dalšími vybranými akademickými dovednostmi (práce s textem, prezentace, diskuse, argumentace, diskuse, aj). Student se naučí základům následujících jazykových dovedností: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev, prezentace a obhajoba svého názoru v anglickém jazyce. K uspěšnému složení zkoušky se vyžaduje předchozí aktivní účast na jazykových cvičeních, (ústní a písemné prezentace), na zkoušce rozbor a shrnutí autentického textu podle studované specializace, plus diskuse k probíraným tématům v angličtině.
- Osnova
- SZ7BP_2AB1 Cizí jazyk B - jazyk anglický 1. Current problems in Czech schools, especially bullying. Text 18. (Discussion, arguing the point. Essay writing. Role-play.) 2. Rules and restrictions. Crime and punishment. Text 11. (Discussion, arguing, supporting arguments. Mini-presentation, slogans, posters.) 3. Interpersonal relations. Non-verbal communication, body language. Text 5. (Opinion exchange, comparing differences and similarities. Role play. Picture descriptions.) 4. Gender, race, cultural differences. Ethnic minorities, immigration. Text 7. (Discussion, arguments based on experience. Problem solving. Reflections based on notes. Discursive composition - pros, cons, conclusions.) 5. Teaching profession. Advantages and disadvantages. Text 12. (Discussion. Expressing opinion. Essay writing.) SPECIAL TASK: My specialization - hot issues in the teacher's course of study. Current resources related to the field of study. E-learning. My future job. (Presentation based on a research.)
- Literatura
- VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- Metody hodnocení
- Practical language lessons. Examination requirements: I. Final presentation: (My field of study - a) course description b) hot issues c) current resources FINAL TEST - Level B1, pass limit 65% II. Oral examination: Part 1 - special text analysis (authentic text related to the student's field of study, length - 5000 words): text summary, analysis, discussion Part 2 - discussion on special topics
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Level B1. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.) jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Písemné úkoly formou e-learningu s následnou prezentací na praktických cvičeních. Zavěrečný písemný test na úrovni B1. Minimální úspěšnost 65%.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Pro uspešné ukončení předmětu jsou v průběhu semstru předepsány průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/SZ7BP_2AB1