PdF:SZ7MK_DTI2 Informační technologie 2 - Informace o předmětu
SZ7MK_DTI2 Informační technologie 2
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/0/6. 6 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Adam Švec, Ph.D. (cvičící)
Ing. Josef Vojáček, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Adam Švec, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská - Předpoklady
- Znalosti předmětu SZ7BP_DTI1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 220 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/220, pouze zareg.: 0/220 - Mateřské obory/plány
- Učitelství cizích jazyků pro základní školy - němčina (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vyrovnat úroveň znalostí studentů přicházejících ze středních škol pro práci s textovým editorem Word, tabulkovým procesorem Excel a prezentačním programem PowerPointem a doplnit je na požadovanou úroveň potřebných pro studium na vysoké škole a praxi učitele.
- Osnova
- Nastavení panelu nástrojů, Zobrazení, Souborové operace vytvoření nového dokumentu, uložení souboru pod jménem, uzavření souboru, vložení souboru do Wordu, Horké klávesy, Formát písma, Psaní textu,Formát sloupce, Formát bloku Vložit symbol, Záhlaví a zápatí, Najít, nahradit, Odrážky a číslování, Tabulátory, Práce s obrázky, Ohraničení, stínování, Práce s tabulkami Vkládání hypertextových odkazů Textové pole, Kreslení, Styly, Obsah, Hromadná korespondence, Tisk, Označení bloku buněk, vyplnění bloku buněk, Základy textová editace, základní vzorce, Práce s listy přidat/ubrat, pojmenovat, přesouvání; uložení seznamu, Úprava formátu buňky, grafická úprava, vyplnění seznamu, Vyplnění řady, vytvoření a vyplnění vzorce, relativní a absolutní adresy, úprava tabulky, Základní vzorce, grafy, vložené obrázky, Funkce, Vytvoření tabulky a grafu funkcí, Vzorce přes listy, Filtry a podmínky, Vložit jinak, transponovat,Přenesení grafu a tabulky z Excelu do Wordu, Řádek čísel z Wordu do Excelu řádek, data, text do sloupců, sloupec, úpravy, kopírovat, Vytvoření prezentace s průvodcem, Vytvoření prezentace bez průvodce.
- Literatura
- Metody hodnocení
- Úspěšné vypravování a odevzdání všech úkolů podle harmonogramu. Úspěšné složení tří průběžných testů.
- Informace učitele
- Studenti doma studují podle přesného harmonogramu z učebnice a studijních materiálů na WWW. Studijní materiály jsou doplněny řadou řešených příkladů, které slouží jako autokorektivní testy pro ověření, zda student probírané učivo správně pochopil a dobře nastudoval. Mimo tyto úkoly, řeší sadu úkolů.Třikrát za semestr (podle harmonogramu) odevzdá vyřešené úkoly ke kontrole vyučujícímu a absolvuje test, který ověří jeho znalosti. Ve výuce probíhají konzultace, kde se může s učitelem poradit a nechat si vysvětlit, čemu neporozuměl.V těchto hodinách také absolvuje všechny tři zkušební testy a odevzdává úkoly ke kontrole.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/SZ7MK_DTI2