A2BP_ZAD4 Základy didaktiky angličtiny 4

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh
Út 7:00–8:40 učebna 57
Předpoklady
A2BP_SOZK Souborná zkouška || A2BK_SOZK Souborná zkouška || A2BP_POZK Postupová zkouška
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will have hands on experience in using various methods and techniques of TEFL. They will cover the basic principles of teaching and developing language skills and systems, they will consider the differences in teaching various levels and age groups, they will choose and evaluate materials for their lessons and they will learn how to give feedback to their prospective students and peers. The modes of delivery will include: reading assignments model,analysis, reflection loop input The practical tasks will include: compiling the teaching portfolio planning a lesson microteaching The participants will be expected to reflect on their teaching and learning experience based on the EPOSTL (European Portfolio for Student Teachers of Languages) and they will react to some issues in writing. The course will be closely connected with the Practical language course and some tasks will be integrated.
Osnova
  • 1. Analysing errors, error correction 2. Assessment evaluation, testing 3. Teaching different age groups, mixed ability classes 4. Long and short term planning 5. Classroom language 6. Further professional development
Literatura
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Metody hodnocení
- active participation in sessions (if less than 50% attendance, see the teacher) - profile of a student (written assignment 1) - comparison of coursebooks (written assignment 2)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.