AJ2MP_DI2B Didaktika 2B

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2MP_DI2B/01: St 15:15–16:55 učebna 58, S. Hanušová
AJ2MP_DI2B/02: St 17:05–18:45 učebna 59, S. Hanušová
Předpoklady
AJ2MP_DI2A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The last methodology course is focused on course design, cultural aspects of language teaching, evaluation of students and teaching materials.
Osnova
  • Course design. RVP and ŠVP. European language policy: Common European Framework of Reference.European Language Portfolio. Primary learners. Needs analysis. Learning styles and strategies. Cultural awareness, teaching culture. Teaching materials evaluation. Teaching conversation classes. Assessment and evaluation. Teaching English to children with specific learning difficulties. Computer corpora in language teaching.
Literatura
  • GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000, xi, 308. ISBN 9780838479094. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • TOMALIN, Barry a Susan STEMPLESKI. Cultural awareness. First published. Oxford: Oxford University Press, 1993, 160 stran. ISBN 0194371948. info
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
  • European language portfolio : for learners aged 11 to 15 in the Czech Republic (Souběž.) : Evropské jazykové portfolio : [pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice]. info
  • CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995, vi, 153 s. ISBN 0-435-24058-7. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Course requirements: 80% attendance, active participation both in the seminars and in moodlinka, all assignements as set, course design - project
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1037
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.