PdF:AJB_ASS Mluvený projev - Informace o předmětu
AJB_ASS Akademické dovednosti: mluvený projev
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Předpoklady
- Advanced level of English Experience gathered in the course AJPV:ASLI Academic Skills: Listening in an advantage
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace - 1. stupeň ZŠ (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- The course aims to improve students' presentation and discussion skills, when possible drawing on insights gathered in the "Academic Skills: Listening" course. The tasks try to prepare students for the making of presentations in seminars, for the defence of their dissertations, and for classroom interaction as second-language learners and teachers. The also course tries to encourage learners to evaluate their own performance and to engage in self-monitoring and peer-monitoring as means of improving speaking performance.
- Osnova
- 1. Spoken and written English. Choice of topic. Collecting information from different sources. 2. Presentation skills. Structuring the presentation. 3. Speaking to small and large audiences. Style adjustment. Getting the attention of the audience. Voice quality and body language. 4. Monitoring talk. Summarising and ending talk. Procedural vocabulary. 5. Expressing a point of view. Reporting, presenting contrasting or contradictory ideas. 6. Talking and visual aids: organizing the board/ handout/ Power-point presentation. 7. Making your presentation interesting: telling jokes and stories. 8. Discussion skills: topic control, argumentation and persuasion. 9. Making suggestions, interrupting, hedging and politeness. 10. Asking and answering questions.
- Literatura
- LYNCH, Tony. Study listening : a course in listening to lectures and note-taking. 2nd ed. Cambridge: University Press, 2004, 214 s. ISBN 0521533872. info
- ANDERSON, Kenneth, Tony LYNCH a Joan MACLEAN. Study speaking : a course in spoken English for academic purposes. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 224 s. ISBN 0521533961. info
- NUNAN, David. Language teaching methodology :a textbook for teacher. Harlow: Longman, Pearson Education, 2000, xiv, 264 s. ISBN 0-13-521469-6. info
- Metody hodnocení
- Double-period teaching sessions. Preparation includes reading texts and preparing presentations using the board, OHP and Power Point. Performance during the sessions is the main critearion for getting the credit. Each student should make one Powerpoint presentation.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=947
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 2 dopolední bloky, 3. března (pondělí) a 30. května (pátek).
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2008/AJB_ASS