PdF:De2BP_ARPR Archeologická praxe - Informace o předmětu
De2BP_ARPR Archeologická praxe
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 2 týdny. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Bohuslav Klíma, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Bohuslav Klíma, CSc.
Katedra historie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Bohuslav Klíma, CSc. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Archeologická praxe volně navazuje na předmět praktická cvičení z archeologie. Tato výuka probíhá na archeologické expedici ve Znojmě – Hradišti. Studentům poskytuje možnost aktivně se zapojit do výzkumné činnosti přímo v terénu a rozšířit si tak svoje vědomosti a poznatky o praktické zkušenosti z archeologie (konzervace, rekonstrukce předmětů – hlavně keramiky, technická dokumentace, kreslení, fotografování, zhotovování plánů apod.). Současně jim předmět umožňuje proniknout hlouběji do vlastní archeologické práce a umožňuje jim rovněž podílet se na zpracovávání výsledků terénního bádání. Cílem předmětu je získání základních vědomostí o problematice a osvojení dovedností, které mohou být využity i v běžné pedagogické praxi. Jako jediná z pedagogických fakult v ČR má katedra historie PdF MU možnost provádět samostatné archeologické výzkumy ve Znojmě (dekret MK ČR). O účast na těchto výzkumech mají zájem nejen studenti katedry, ale také studenti jiných fakult MU, jiných vysokých škol z ČR i ze zahraničí (výměnné studijní pobyty na výzkumech v Rakousku a Francii). Mezinárodní spolupráci dále rozšiřujeme. Již tradičně se výzkumu zúčastňují také absolventi a učitelé z praxe.
- Metody hodnocení
- Předmět bude ukončen zápočtem za absolvování blokové čtrnástidenní výuky a praxe v terénu - na výzkumu velkomoravského hradiště ve Znojmě.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2008/De2BP_ARPR