PdF:OP3BK_DKP Komparativní pedagogika - Informace o předmětu
OP3BK_DKP Komparativní pedagogika
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/0/2. 10 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská - Předpoklady
- Předpoklady absolvování předmětu: - 75 % účast - zpracování eseje na zadané téma.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 180 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/180, pouze zareg.: 0/180 - Mateřské obory/plány
- Doplňující pedagogické studium (program PdF, C-CV, směr Mistr odborného výcviku)
- DPS Mistr odborného výcviku (program PdF, C-CV)
- DPS Učitel odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- DPS Učitelství odborného výcviku a praxe (program PdF, C-CV)
- Pedagogické studium pro pracovníky v dopravní výchově a státní správě pro dopravu (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Termínem Srovnávací pedagogika (komparativní pedagogika) je označována výzkumná metoda, vědecká disciplína zabývající se srovnáváním vzdělávacích systémů nebo jejich částí ve dvou nebo více zemích, oblast výzkumných aktivit zaměřených na shromažďování poznatků o vzdělávání v různých zemích. V předmětu Komparativní pedagogika se posluchači především budou zabývat vzdělávacími systémy a problémy spjatými s jejich fungováním a to ve dvou nebo více srovnávaných zemích nebo regionech.
- Osnova
- Osnova: 1. Zdroje srovnávací pedagogiky 2. Předmět, funkce a význam srovnávací pedagogiky 3. Metodologie srovnávací pedagogiky 4. Vývoj českého vzdělávacího systému 5. Alternativní a inovativní školy v ČR a ve světě 6. Vzdělávací sytém ČR - východisko komparace 7. Národní program rozvoje vzdělávání v ČR "Bílá kniha" - základní rysy 8. Kurikulum v mezinárodním pohledu 9.Správa a řízení škol v mezinárodní perspektivě 10.Komparace vybraných oblastí vzdělávání
- Literatura
- Pedagogický slovník. Edited by Jan Průcha - Eliška Walterová - Jiří Mareš. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003, 322 s. ISBN 80-7178-772-8. info
- PRŮCHA, Jan. Vzdělávání a školství ve světě :základní mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 319 s. ISBN 80-7178-290-4. info
- PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994, 109 s. ISBN 80-7041-972-5. info
- Metody hodnocení
- Výuka bude probíhat formou "konzultací". Posluchači budou mít za úkol vypracovat esej v rozsahu 2 - 3 stránek formátu A4, ve které prokážou pochopení podstaty a možností a smyslu komparativní pedagogiky pro učitele praktického vyučování. (Témata prací budou upřesněna na 1. konzultaci).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2008/OP3BK_DKP