OP3BP_DON2 Obchodní nauka 2 - O

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. JUDr. Ing. Oldřich Tvrdoň, CSc. (přednášející)
Ing. Marek Záboj, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 65 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/65, pouze zareg.: 0/65
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem předmětu Obchodní nauka je poskytnout posluchačům ucelené vědecké poznatky o významu, funkcích a klasifikaci obchodu ve všech hlavních souvislostech. Dále bude vysvětlena tvorba maloobchodních cen, význam a použití slev, podstata platebního styku, činnosti jednotlivých obchodních kategorií a retailing. Nedílnou součástí učebního materiálu bude objasnění současných trendů v oblasti integrace a kooperace v obchodní činnosti a rozpoznaní možných rizik ve sledované oblasti, jakož i možností jejich snižování či eliminace. V závěrečné části budou popsány základní funkce, cíle a postavení nákupu a úloha prodeje v podnikatelském subjektu.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zkouškou.
Informace učitele
Literatura: Základní: Burstiner, I. Základy maloobchodního podnikání, VICTORIA PUBLISHING, Praha, 1994 Cox, R. Jak dobře vést vlastní prodejnu, MANAGEMENT PRESS, Praha, 1995
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
směr obchodu a služeb.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015.