PdF:OP3BP_DSDT Practicum - Vocational - Course Information
OP3BP_DSDT Practicum from Methodology Vocational Training
Faculty of EducationSpring 2008
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Josef Štulpa (seminar tutor), Ing. Miroslav Čadílek (deputy)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Čánská - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 65 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/65, only registered: 0/65 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Teacher Education - Vocational Training (programme PdF, B-SPE)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je osvojení základů didaktické analýzy učiva, získání základních dovedností v projektování výuky při přípravě školních vzdělávacích programů zejména v odborné složce výuky technických oborů. Příprava studentů na náslechy v praktickém vyučování (odborném výcviku) na školách – analyzovat situace ve třídě (skupině) a pracovat s přípravou na vyučovací jednotku.
- Syllabus (in Czech)
- Stručný sylabus: 5. Formulovat dlouhodobé a krátkodobé pedagogické cíle podle míry obecnosti, stupně vzdělání a obsahového zaměření. 6. Vazby mezi vzdělávacími cíli a standardy. 7. Didaktická analýza učiva praktického vyučování a vybraných odborných předmětů technických oborů v jednotlivých tématech. 8. Vypracovat projekt výuky pro praktické vyučování, včetně přípravy na vyučovací jednotku. 9. Analyzovat modelové situace ve třídě v jednotlivých fázích výuky.
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je ukončen zápočtem.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/OP3BP_DSDT