PdF:OP3BP_SpZP Basis of Health - Course Information
OP3BP_SpZP Basis of Health Teaching
Faculty of EducationSpring 2008
- Extent and Intensity
- 1/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Čánská - Timetable
- Wed 7:00–7:45 učebna 24
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 65 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/65, only registered: 0/65 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Teacher Education - Vocational Training (programme PdF, B-SPE)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět je zařazen v rámci povinného základu, navazuje na dosavadní znalosti posluchačů a přináší podrobnější a syntetické informace z oblasti teoretických, preklinických i klinických medicínských oborů. Tyto poznatky jsou skloubeny se zásadami dobré pedagogické praxe, aplikovány na situace ve školních zařízeních s důrazem na samostatné a zodpovědné rozhodování pedagoga v případě ohrožení zdraví či života dítěte, komunikaci s dalšími specialisty v týmu, jenž o dítě pečuje. Jsou probírány základní příznaky a chorobné jednotky, s nimiž se může pedagog u školních dětí setkat, prostředí ve třídě je charakterizováno z hlediska ergonomického, epidemiologického, mikroklimatu, osvětlení, zvukové pohody žáků. K hlavním cílům výuky předmětu patří posílení znalostí posluchačů o dobré pedagogické praxi, základech první pomoci, významných infekčních a neinfekčních chorobách, jejich brzké detekci, možnostech terapie a prevence. Důraz je kladen na holistické pojetí zdraví a včasné rozpoznání jeho poruch, preventivní opatření ve škole, hygienu pedagogického procesu, spolupráci s dalšími odborníky v zájmu dítěte, omezení rizik, spojených se školní docházkou.
- Syllabus (in Czech)
- Klíčová témata Pojem zdraví- faktory ovlivňující zdraví-ochrana zdraví-rizika školní docházky-významné infekční choroby školního věku-neinfekční choroby hromadného výskytu-výživa-pohyb-prevence-výchova ke zdraví-ergonomie ve škole-hygiena pedagogického procesu-mikroklima-osvětlení-zvuková pohoda-osobní hygiena žáků-úloha školy a pedagoga v pozitivním ovlivňování zdravotního stavu dítěte-sociální patologie-úrazy a otravy-první pomoc v naléhavých situacích.
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je ukončen zkouškou. Zkoušku z předmětu studenti vykonají písemně, a to formou testu. Okruhy ke zkoušce jsou veřejné, respektují obsah kapitol závazného učebního textu (skript). V případě nesouhlasu studenta či jiných překážek, jež mu brání splnit písemnou formu (test), lze vyzkoušení provést ústně. Vyučující posluchači zadá 3 otázky, vycházející ze sylabu předmětu, umožní mu písemnou přípravu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/OP3BP_SpZP