OP3BP_SpZS Basis of Health Teaching

Faculty of Education
Spring 2008
Extent and Intensity
0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Čánská
Timetable
Wed 7:55–8:40 učebna 24
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 65 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/65, only registered: 0/65
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět je zařazen v rámci povinného základu, navazuje na dosavadní znalosti posluchačů a přináší podrobnější a syntetické informace z oblasti teoretických, preklinických i klinických medicínských oborů. Tyto poznatky jsou skloubeny se zásadami dobré pedagogické praxe, aplikovány na situace ve školních zařízeních s důrazem na samostatné a zodpovědné rozhodování pedagoga v případě ohrožení zdraví či života dítěte, komunikaci s dalšími specialisty v týmu, jenž o dítě pečuje. Jsou probírány základní příznaky a chorobné jednotky, s nimiž se může pedagog u školních dětí setkat, prostředí ve třídě je charakterizováno z hlediska ergonomického, epidemiologického, mikroklimatu, osvětlení, zvukové pohody žáků. K hlavním cílům výuky předmětu patří posílení znalostí posluchačů o dobré pedagogické praxi, základech první pomoci, významných infekčních a neinfekčních chorobách, jejich brzké detekci, možnostech terapie a prevence. Důraz je kladen na holistické pojetí zdraví a včasné rozpoznání jeho poruch, preventivní opatření ve škole, hygienu pedagogického procesu, spolupráci s dalšími odborníky v zájmu dítěte, omezení rizik, spojených se školní docházkou.
Syllabus (in Czech)
  • Klíčová témata Pojem zdraví- faktory ovlivňující zdraví-ochrana zdraví-rizika školní docházky-významné infekční choroby školního věku-neinfekční choroby hromadného výskytu-výživa-pohyb-prevence-výchova ke zdraví-ergonomie ve škole-hygiena pedagogického procesu-mikroklima-osvětlení-zvuková pohoda-osobní hygiena žáků-úloha školy a pedagoga v pozitivním ovlivňování zdravotního stavu dítěte-sociální patologie-úrazy a otravy-první pomoc v naléhavých situacích.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je ukončen zápočtem.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/OP3BP_SpZS