OV7RC_DOV1 Methodology of Civics 1

Faculty of Education
Spring 2008
Extent and Intensity
0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Jana Skácelová (lecturer)
PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Jana Skácelová
Department of Civics – Faculty of Education
Contact Person: Marie Baráčková
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Stručná anotace předmětu (cíle SP, obsahové zaměření SP v podobě klíčových slov či témat) Cílem kurzu je rozvíjení základních kompetencí pro výuku občanské výchovy, rozbor Rámcového vzdělávacího programu, obsahová analýza učiva OV. Význam výchovné a formativní složky předmětu.
Syllabus (in Czech)
  • Význam a postavení OV v kurikulárních dokumentech a ve školní praxi. Občanské kompetence jako klíčové kompetence Rámcového vzdělávacího programu. Analýza OV jako součásti oblasti Člověk a společnost Bloomova taxonomie a stanovení kompetencí a výstupů vzdělávacího procesu v OV Brunerův koncept struktury vědění a možnosti vyučovací jednotky v OV Příprava na vyučovací hodinu v OV Ukázka a rozbor simulovaných hodin Kritické myšlení, konstruktivismus a jeho využití v OV Metody a jejich specifika v OV
Literature
  • HRACHOVCOVÁ, Marie. Metodická příručka k učebnici Občanská výchova pro 9. ročník základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2000, 127 s. ISBN 80-7182-094-6. info
  • Obecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999, 292 s. ISBN 80-85866-33-1. info
  • HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 101 s. ISBN 80-7178-220-3. info
  • PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
  • FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se :praktický průvodce strategiemi vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 172 s. ISBN 80-7178-120-7. info
Assessment methods (in Czech)
1. aktivní a nutná účast a práce v semináři 2. odevzdání seminární práce - Téma podle RVP - vypracování lekcí - odevzdat týden před kolokviem 3. recenze na odbornou literaturu 4. plnění průběžně zadávaných úkolů 5. znalost tématiky při kolokviu - ústní forma
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught every other week.
Information on the extent and intensity of the course: konzultace 20.
The course is also listed under the following terms Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2009.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/OV7RC_DOV1