SP3BP_ZSP4 Základy speciální pedagogiky 4 Specifické poruchy učení

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Dana Brožová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Rozvrh
Po 9:45–10:30 učebna 50
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Problematika specifických poruch učení, etiologie metody přístupu k dětem s SPU. Metody zaměřené na reedukaci jednotlivých poruch: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie. Rozvoj osobnosti žáka se SPU. Přístupy k žákům se SPU v základní a střední škole, možnosti reedukace a kompenzace
Osnova
  • Předmět oboru. Etiologie, klasifikace a charakteristika jednotlivých typů SPU. Možnosti nápravy. Systém speciálních zařízení pro péči o žáky se SPU. Prevence, integrace, poradenství. Rodina dítěte s SPU.
Literatura
  • BARTOŇOVÁ, Miroslava. Kapitoly ze specifických poruch učení II. Reedukace specifických poruch učení (ed). Brno. Brno: MU, 2005, 152 s. Paido. ISBN 80-210-3613-3. info
  • BARTOŇOVÁ, Miroslava. Kapitoly ze specifických poruch učení I. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 128 s. ISBN 80-210-3613-3. info
Metody hodnocení
účast na přednáškách, ukončeno kolokviem formou písemného testu
Informace učitele
Doplňující informace včetně okruhů ke kolokviu jsou umístěny ve studijních materiálech daného předmětu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, jaro 2009.