PdF:SPKRC_SPLS Spe. ped. diag. log. a surdo - Informace o předmětu
SPKRC_SPLS Speciálně pedagogická diagnostika logopedická a surdopedická
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/0/8. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Radka Horáková, Ph.D. (přednášející)
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Cíle předmětu
- Okruhy - Speciálně pedagogická diagnostika logopedická Speciálně pedagogická diagnostika, logopedická diagnostika. Metody speciálně pedagogické diagnostiky.Metody a techniky diagnostiky narušené komunikační schopnosti, její cíl. Model logopedického vyšetření – oblasti komunikační schopnosti, které logoped vyšetřuje. Týmová spolupráce při komplexním diagnostickém šetření narušené komunikační schopnosti. Diagnostika narušeného vývoje řeči. Diagnostika rhinolalie. Diagnostika palatolalie. Spolupráce logopeda při diagnostice poruch hlasu. Diagnostika dyslalie, dysartrie,diagnostika afázie. Diagnostika narušení fluence řeči. Diagnostika mutismu. Diferenciální diagnostika, její úkoly, spolupráce s dalšími odborníky. Speciálně pedagogická diagnostika vad a poruch.
- Osnova
- Zvládnutí diagnotických metod, testy, testové baterie.
- Literatura
- LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.
- Metody hodnocení
- zkouška
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2008/SPKRC_SPLS