SPSPC_SPDP Special Education Diagnostics - Teaching the Mentally Impaired

Faculty of Education
Spring 2008
Extent and Intensity
0/0/8. 6 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět speciálně pedagogická diagnostika podává základní přehledné informace o diagnostickém procesu ve speciální pedagogice, je zaměřen na hlavní úkoly diagnostiky v jednotlivých vývojových obdobích, seznamuje studenty s klasifikací diagnostických metod a jejich přehledem, dále vymezuje a podrobně rozpracovává nejdůležitější oblasti diagnostiky jedince s postižením, a to jak z vývojového hlediska, tak i z biodromálního přístupu k jedinci.
Literature
  • DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H, 1993, 121 s. ISBN 80-85467-06-2. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2007, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/SPSPC_SPDP