PdF:SPUMK_MSP2 Didaktiky 2 - Informace o předmětu
SPUMK_MSP2 Didaktiky předmětů 1.st. ZŠ pro žáky se speciálními vdělávacími potřebami 2 - český jazyk a literatura
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/0/16. 16 hodin. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Osnova
- Vzdělávací program Základní škola, alternativní program Obecná škola se zaměřením na český jazyk na 1. st., psychologické základy vyučování čtení, psaní, vývoj metod prvopočátečního psaní a čtení, etapy výuky čtení podle analyticko-syntetické metody, metodický postup při výuce čtení, nedostatky a poruchy ve výuce čtení, vývojové poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, význam didaktických her při osvojování si dovednosti čtení
- Literatura
- Vzdělávací program Základní a Obecná škola
- Metody hodnocení
- Typ výuky: konzultace
- Informace učitele
- FONTÁNA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1999 GEOFEREY, P. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996 KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a kooperativní škola. Praha: Portál, 1999 LOKŠOVÁ. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999 LOOSEOVÁ, A., C. a kol. Grafomotorika pro děti předškolního věku. Praha: Portál, 2001 LOOSEOVÁ, A., C. a kol. Grafomotorika pro děti předškolního věku. Pracovní listy. Praha: Portál, 2001 NOVOTNÁ, M. Pojetí výuky čtení a psaní na 1. stupni primární školy. Brno: 1997. PRŮCHA, J. Alternativní školy. Praha: Portál, 1996 SANTLEROVÁ, K. Metody ve výuce čtení a psaní. Brno: Paido, 1995 SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999 SVOBODOVÁ, J. Metodika rozvoje grafomotoriky a počátečního psaní. Praha: IPPP, 1998 Vzdělávací program Základní škola. Praha: Fortuna, 1996 Vzdělávací program Obecná škola. Praha: Portál, 1996 Vzdělávací program Národní škola. Praha: SPN, 1996 Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, VÚP Praha SPILKOVÁ,V. a kol. Proměny primírního školství v ČR. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-924- VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: UK, 1997. 80-7184-803-4 VÁGNEROVÁ, M. Variabilita a patologie psychického vývoje. Praha: Karolinum, 1993. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Variabilita a patologie lidské WALTEROVÁ, E. Kurikulum proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-0846-6
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2008/SPUMK_MSP2