PdF:SV4BP_SPX1 Ped.praxe souvislá 1 (vol.čas) - Informace o předmětu
SV4BP_SPX1 Pedagogická praxe souvislá 1 (aktivity ve volném čase)
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/0/2. 2 týdny. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Nováčková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Aktivní činnosti se všemi věkovými skupinami, volnočasové pobyty v přírodě, organizování táborů a podobných aktivit v oblasti volnočasové pedagogiky. Studenti se budou aktivně a tvořivě podílet na činnostech s dětmi, mládeží a dospělými. Součástí pedagogické praxe bude vypracování písemných záznamů, deník praxe atd., které jsou součástí pedagogického portfolia vytvářeného v průběhu studia.
- Osnova
- Volnočasová souvislá praxe - rozšířit dovednosti pedagoga v oblasti sociální komunikace, diagnostiky, animace volnočasových aktivit, atd. - organizace volnočasových aktivit - pobyty v přírodě s různými skupinami dětí, mládeže a dospělých - letní aktivity zaměřené na volnočasové činnosti
- Literatura
- NĚMEC, Jiří a Tomáš ČECH. Pedagogika volného času pro kombinované studium. E-learningová podpora výuky. Brno. Pedagogická fakulta MU, 2005. URL info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Emília. Pedagogika voľného času : výchova v čase mimo vyučovania v pedagogickej teórii a v praxi. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 2004, 307 s. ISBN 8022319309. info
- HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogika volného času. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2003, 105 s. ISBN 8072901281. info
- Zlatý fond her :hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Ivo Jirásek. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 155 s. ISBN 80-7178-636-5. info
- Zlatý fond her. Edited by Jan Hrkal - Radek Hanuš. Vyd. 2. Praha: Portál, 2000, 165 s. ISBN 80-7178-207-6. info
- PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: MU, 1999, 93 s. ISBN 80-210-2033-4. info
- PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času :teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 229 s. ISBN 80-7178-295-5. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: pedagog. praxe Studenti v průběhu pedagogické praxe vytváří deník praxe Obsahuje charakteristiku a filozofii zařízení, instituce, aktivity, které se student věnuje v rámci praxe, každodenní podrobné zápisy a informace, zaznamenávání metod, jednotlivých činností, případových studií atd., reflexe a analýza pedagogické praxe. Součástí bude hodnocení supervizora a potvrzení o absolvování praxe. Písemné záznamy mohou být obohaceny o různé náměty, hrové aktivity, zajímavé postřehy atd. Konečná podoba záleží na tvořivosti a aktivitě studentů. Součástí praxe budou podrobné písemné záznamy, které si student bude vést od prvního po pátý semestr. Jedná se o pedagogické portfolio, které studenti budou předkládat jednak v průběhu jednotlivých praxí, dále bude součástí závěrečné bakalářské zkoušky a v konečném stádiu lze tyto hodnotné materiály předložit budoucímu zaměstnavateli. Obsah portfolia: 3x deník praxe (součást souvislé praxe volnočasové, sociální a výběrové) 2x analýza a reflexe z pedagogické praxe (součást průběžné praxe volnočasové a sociální)
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1094
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Dvoutýdenní praxe na souvislé výchovně-vzdělávací akci (prázdninovém táboře, škole v přírodě apod.).
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2008/SV4BP_SPX1