PdF:ZS1BP_APP2 Asistentská ped. praxe II - Informace o předmětu
ZS1BP_APP2 Asistentská pedagogická praxe II (průběžná)
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/0/1. 1 den v týdnu. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Filová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům počáteční empirickou orientaci v současné škole a výchovných zařízeních tak, aby se potvrdila jejich profesní motivace a vytvořil se komplexní (racionální, dovednostní i postojový) odrazový můstek pro výuku pedagogických disciplín.
- Osnova
- 1. Praktické seznámení s životem školní třídy, učitele, školy (pravidla, normy, zvyky, rituály) základní školskou dokumentací (tj. vědět, jak vypadají a jaké položky jsou stěžejní v jednotlivých materiálech: třídní kniha, třídní výkaz, katalogové listy, vysvědčení, atd.). Učitelský záznamník (notes) . Kniha úrazů. 2. Individuální práce s dítětem. Jaký je dětský svět. Pozorování a analýza dynamiky poznávacího procesu v průběhu školní práce s vybraným dítětem (v elementárních třídách). 3. Založení odborného portfolia: poznatky, zjištění, výzkumné zprávy a další dokumentace. Hospitační záznam. 4. Pozorování života pedagogického sboru. Postřehy k týmové spolupráci a řízení školy. 5. Pozorování důsledků fungování školského systému v ČR. Cíle versus praktické efekty. Postřehy z praxe.
- Literatura
- HORKÁ, Hana. Aktuální přístupy ke školní výchově. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999, s. 77-81. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- ONDRÁŠKOVÁ, Karla. Český jazyk a literatura - jazykové vyučování včetně slohu. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999, s. 26-31. ISBN 80-85931-73-7. info
- PROKOPOVÁ, Alice. Do hlubin učitelovy duše. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999, s. 53-56. Edice pedagogické literatury, 89. publikace. ISBN 80-85931-73-7. info
- HAVEL, Jiří a Miroslava NOVOTNÁ. Elementární čtení a psaní. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999, s. 32-67. ISBN 80-85931-73-7. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudební výchova. In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. PAIDO. Brno: Vladimír Jůva, 1999, s. 57-59. Paido edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Matematika. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999, s. 36-41. Pedagogická literatura. ISBN 80-85931-73-7. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra, Helena MUSILOVÁ a Miroslava NOVOTNÁ. Prvouka, vlastivěda a přírodověda obecně. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999, s. 42-47. ISBN 80-85931-73-7. info
- ŠAFROVÁ, Alena. Speciálně pedagogická příprava. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno: Paido, 1999, s. 75-76. ISBN 80-85931-73-7. info
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Speciálně pedagogická příprava na souvislé praxi. In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. Brno: Paido, 1999, s. 75-77. ISBN 80-85931-73-7. info
- MACHALOVÁ, Miloslava. Vlastivědné vyučování a pedagogický konstruktivismus. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999, s. 53-56. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- Metody hodnocení
- Typ ukončení: zápočet
- Informace učitele
- Praxe je zařazena ve studijním programu každý pátek v semestru.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2008/ZS1BP_APP2