PdF:ZS1BP_PPP Prof. praktikum z pedagogiky - Informace o předmětu
ZS1BP_PPP Profesionální praktikum z pedagogiky
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící) - Garance
- PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_PPP/01: Po 7:55–9:35 ZŠ Křídlovická, B. Šmahelová
ZS1BP_PPP/02: Po 9:45–11:25 ZŠ Křídlovická, B. Šmahelová
ZS1BP_PPP/03: St 7:55–9:35 ZŠ Křídlovická, B. Šmahelová
ZS1BP_PPP/04: St 9:45–11:25 ZŠ Křídlovická, B. Šmahelová
ZS1BP_PPP/05: Po 7:55–9:35 ZŠ Křídlovická, B. Šmahelová
ZS1BP_PPP/06: Rozvrh nebyl do ISu vložen. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem cvičení je v návaznosti na předměty Osobnostní a sociální výchova, Komunikativní dovednosti a Pedagogická diagnostika umožnit studentům realizaci vlastních pedagogických pokusů, během nichž by své teoretické poznatky převáděli do praxe, a tím se sami prakticky přesvědčili o svých schopnostech navázat kontakt s žáky, komunikovat s nimi, klást otázky a získat jejich zájem. Studenti si budou vzájemně hospitovat ve vyučování a protokolovat sledovanou vyučovací hodinu, kultivovaně a zodpovědně hodnotit výkon svých kolegů, provádět sebehodnocení odučených pokusů. Praktickým pokusům studentů budou předcházet hospitace v hodinách učitelů fakultních škol.
- Osnova
- Osobnost učitele, dobrý učitel, jak se stát dobrým učitelem. - Autokratický, demokratický, liberální učitel. - Učební styly. - Asertivita, agresivita, submisivita. Asertivní učitel. - Hospitace v hodinách u učitelů fakultních škol. - Analýza zhlédnutých hodin. - Výstupy studentů, videozáznam, bezprostřední hodnocení kolegy, učitelem, sebehodnocení. - Analýza záznamu výstupů studenta.
- Literatura
- Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace :teoretická minima a praktické náměty. Edited by Tomáš Svatoš. Vyd. 2., upr. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006,. 175 s. ISBN 8070411767. >
- Metody hodnocení
- Seminář, zápočet - k němu je nutné zpracovat 4 hospitační protokoly z vyučovacích hodin zhlédnutých na fakultních školách. Zpracovat písemnou přípravu na vlastní výstup, po odučení ho zhodnotit, reflexe. Z doporučené literatury si vybrat cvičení na navázání kontaktu s dítětem, se třídou, prakticky ho vyzkoušet, písemně popsat, zhodnotit.
- Informace učitele
- Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace :teoretická minima a praktické náměty. Edited by Tomáš Svatoš. Vyd. 2., upr. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006,. 175 s. ISBN 8070411767. > Pavlovská, Marie. Řešení problémových situací ve škole pomocí metod tvořivé dramatiky. Brno : PdF MU, 2004,. 144 s. MSD. ISBN 80-86633-24-1. > Náhradní obsah: VYSKOČILOVÁ, E.; HERMOCHOVÁ, S. Cvičení z pedagogické praxe iii. Praha: UK, 1992 > Kasíková, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 1. Praha : Portál, 1997,. 147 s. : i. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-167-3. > Mareš, Jiří - Křivohlavý, Jaro. Komunikace ve škole. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 1995,. 210 s. Centrum pro další vzdělávání učitelů. ISBN 80-210-1070-3. > Valenta, Josef. Učit se být :témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Vyd. 2. Praha : Agentura Strom, 2003,. 95 s. ISBN 8086106101.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2008/ZS1BP_PPP