PdF:Bi1BK_PEST Přírodní školní zahrady, pěsti - Informace o předmětu
Bi1BK_PEST Přírodní školní zahrady, pěstitelství, chovatelství
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Vladislava Kolářová (cvičící), Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (zástupce)
Ing. Dana Křivánková (cvičící), Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Kateřina Ševčíková (pomocník) - Garance
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Dana Křivánková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu ( princip heuristické výuky a sebereflexního ověřování znalostí v terénu) je v praktických cvičeních si ověřit schopnost orientovat se v pojmech a dovednostech z pěstitelství a chovatelství pro potřeby učitele v základním vzdělávání. V biotopové zahradě s biologickým hospodařením si studenti vyzkouší různé metody, vhodné pro zakládání, údržbu a ošetřování přírodních školních zahrad a založení a ošetřování chovů, vhodných pro kontaktní výuku na 1. st. , jako prevenci před zoofobiemi. Poznatky z pohledu pěstování a chovů pomáhají k pochopení souvislostí v oblasti: výživa - příjem potravy, pohyb a zdravý vývoj jedince zdravotnictví – život v přírodě – vznik a prevence alergií a nemocí Bio zemědělství – výroba zdravých potravin a zdravá výživa člověka. Je rozšiřujícím předmětem, který se zaměřuje na motivační prvky, a to v rovině vědomostní, činnostní i osobnostní, na odborné informace, metody a formy práce, které jsou pro žáky zajímavé. Bude vyučován v blocích. Je jedním z předmětů specializace.
- Osnova
- Trvale udržitelný život a rozvoj společnosti – poznatky o biologickém hospodaření, permakultuře a významu kontaktní výuky v souvislosti s chovy na ZŠ. 1. Práce s informacemi: multimédia, internet, knihovny, časopisy, sbírky aj. 2. Pozorování a pokusy ve školní zahradě k pochopení a procvičení základních pojmů - nácvik dovedností pro údržbu a ošetřování školních zahrad. 3. Kontaktní výuka – modelové chovy vzdělávacích zařízení 4. Vlastní projekt Den Země (pěstování a chovy) - přímá práce s žáky pod vedením odborníka.
- Literatura
- KLIKOVÁ, Gabriela a Zuzana PAVELKOVÁ. Pěstujeme bylinky. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 110 s. ISBN 9788024719023. info
- DOSTÁLEK, Petr. Česká biozahrada. Olomouc: Fontana, 2000, 184 s. ISBN 808617946X. info
- KLIKOVÁ, Gabriela. Biozahrada. 1. vyd. Praha: Zemědělské nakladatelství Brázda, 1992, 383 s. info
- Metody hodnocení
- aktivní účast na blokové výuce, skupinový projekt
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
předmět je povinný pro specializaci Environmentální vzdělávání a pěstitelství, pro ostatní je volitelný.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2009/Bi1BK_PEST