PdF:Bi1BP_ZNT4 Příroda a pěstitelství - Informace o předmětu
Bi1BP_ZNT4 Příroda a pěstitelství - terén
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kateřina Ševčíková (pomocník) - Garance
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Bi1BP_ZNT4/01: Út 9:45–10:30 Botanická zahrada Kejbaly, H. Jedličková
Bi1BP_ZNT4/02: každé sudé úterý 10:40–11:25 Botanická zahrada Kejbaly, H. Jedličková
Bi1BP_ZNT4/03: St 9:45–10:30 Botanická zahrada Kejbaly, H. Jedličková - Předpoklady
- Podpůrný předmět pro ZS1BP_IVZ IV a ZS1BP_PBGP Praktikum z biologie a pěstitelství, povinný pro enviro-specializaci, pro ostatní studenty volitelný
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu (princip heuristické výuky a sebereflexního ověřování znalostí v terénu) je, aby si studenti v praktických cvičeních ověřili platnost integrovaných teoretických poznatků z IVZ I-IV pro potřeby učitele v základním vzdělávání. Obsahem předmětu je druhá fáze dynamického modelu zkušenostního učení studentů Učitelství pro 1. st v programu „Biologie pro život a zdraví“ a praktická příprava seminárních prací k povinným předmětům. Za účelem těsného propojení teorie s praxí (dle RVP ZV pro potřeby ŠVP na základních školách v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce i průřezových témat – se zvláštním zaměřením na téma Člověk a zdraví) se klade důraz na integraci poznatků, nácvik dovedností a vytváření postojů praktickou činností studentů na základních biotopech, důležitých pro výuku v terénu. Předmět navazuje na znalosti z předmětu Přírodní školní zahrady, pěstitelství a chovatelství a dále se orientuje na odborné informace, metody a formy práce, které jsou pro žáky zajímavé. Bude vyučován v blocích. Je jedním z předmětů specializace.
- Osnova
- 1. Trvale udržitelný život a rozvoj společnosti – biotopy ČR. 2. Práce s informacemi: multimédia, internet, knihovny, časopisy, sbírky aj. 3. Vlastní projekt na vytvoření biotopové školní zahrady 4. Kontaktní výuka s žáky v terénu střediska „Kejbaly“
- Literatura
- PRIMACK, Richard B. Biologické principy ochrany přírody. Translated by Pavel Kindlmann - Jana Jersáková. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 349 s. ISBN 80-7178-552-0. info
- DOSTÁLEK, Petr. Česká biozahrada. Olomouc: Fontana, 2000, 184 s. ISBN 808617946X. info
- PARKER, Steve. O přírodě trochu jinak. Bratislava: Mladé letá, 1996, 122 s. ISBN 80-06-00728-4. info
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Získání zápočtu je podmíněno plněním zadaných úkolů v průběhu semestru a úspěšným zakončením povinného předmětu ZS1BP_PBGP.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
předmět je povinný pro specializaci Environmentální vzdělávání a pěstitelství, pro ostatní je volitelný.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2009/Bi1BP_ZNT4