PdF:CH2BP_6W2B Bakalářská práce - Informace o předmětu
CH2BP_6W2B Bakalářská práce
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/0/5. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. (cvičící)
doc. RNDr. Luděk Jančář, CSc. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Ptáček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Josef Budiš, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Pelcová - Předpoklady
- CH2BP_1P3P Obecná chemie && CH2BP_3P3L Laboratorní technika
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou:
a) V teoretické práci má student prokázat svoji schopnost pracovat s dostupnými informačními zdroji (zpracovat literární rešerši včetně jejího kritického zhodnocení a vyvození dalších teoretických závěrů). Tato forma je vhodná zejména pro studenty, kteří se snažili po celou dobu studia proniknout do dané problematiky hlouběji, než byly požadované nároky na složení zkoušek z daného oboru, tedy především pro studenty se sklonem k abstraktnímu myšlení a deduktivním postupům.
b) V experimentální (empirické) práci student má shromáždit vedle poznatků získaných studiem odborné literatury (literární rešerše) zejména empirické údaje dosažené vlastním výzkumem, které utřídí, analyzuje, syntetizuje a interpretuje. Tato forma je vlastní spíše pro prakticky zaměřené studenty se sklonem k induktivním postupům, tj. od konkrétních jevů k jejich zobecnění. - Osnova
- Bakalářská práce vychází ze znalostí a zkušeností získaných během bakalářského studia.
- Hlavními oblastmi pro výběr tématu práce jsou obecná, organická, anorganická, fyzikální, analytická chemie a biochemie, ale může mít i interdisciplinární charakter, včetně oborově didaktického.
- Při výběru tématu bakalářské práce může být důležitým hlediskem i její praktická využitelnost (aplikovaná chemie, počítače v chemii) nebo společenská aktuálnost námětu (environmentální problematiky, chemie udržitelného rozvoje,...), což může znásobit studentovo úsilí a vést k velmi kvalitní práci.
- Literatura
- Dle doporučení jednotlivých učitelů katedry chemie / According to individual recommendation of teachers
- Metody hodnocení
- Typ výuky:
Konzultace, cvičení.
Zakončení:
Odevzdání bakalářské práce.
Po formální stránce je bakalářskou práci možno zpracovávat jako teoretickou (literárně-kompilační doplněnou vlastními závěry), nebo experimentální (literární rešerše a její kritické zhodnocení, návrh experimentů, jejich realizace, získání a diskuse výsledků, zobecnění a závěry). - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2009/CH2BP_6W2B