F2BP_FJC2 Jazyková cvičení 2

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/4/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Miroslava Novotná, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
F2BP_FJC2/001: Čt 7:55–9:35 učebna 41, V. Bakešová
F2BP_FJC2/002: Čt 9:45–11:25 učebna 41, V. Bakešová
F2BP_FJC2/01: Út 11:35–13:15 učebna 56, M. Novotná
F2BP_FJC2/02: St 16:10–17:50 učebna 39, M. Novotná
Předpoklady
Druhá část kurzu praktického jazyka předpokládá úroveň receptivních dovedností vyšší než B2 a úroveň produktivních dovednosti mezi B1 a B2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Předpoklad: F2BP_FJC1 nebo F2BP_JC1
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Základní učebnicí je Francouzština pro pokročilé (lekce 8-17). Rozvoj komunikativní kompetence v oblasti jazykové na základě mluvnických jevů s použitím dříve osvojené a upevněné slovní zásoby, pragmatické na základě jazykových funkcí, strategické na základě kompenzačního vyjadřování, sociolingvistické na základě cvičení zaměřených na různé komunikativní situace. Získané znalosti ověřuje test na závěr každé lekce. Na konci tohoto kurzu by měl být student schopen: porozumět delším promluvám a přednáškám, článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, pokud téma dostatečně zná.; účastnit se rozhovoru plynule a spontánně, aktivně se zapojit do diskuse o známých tématech, vysvětlovat a obhajovat své názory; napsat pojednání nebo zprávy předávat informace, obhajovat nebo vyvracet určitý názor.
Osnova
  • Gramatika, slovní zásoba, frazeologie a práce s texty na základě lekcí v učebnici a níže uvedených dokumentů.
Literatura
  • TIONOVÁ, A. a kol. Francouzština pro pokročilé. 2. vyd. Praha : LEDA, 2000. 526 s. ISBN 80-85927-80-2.
  • ABRY, D., CHALARON, M.-L. La grammaire des premiers temps 1. 2. vyd. Grenoble : PUG, 2000. 259 s. ISBN 2-7061-0888-6.
  • DESCOTES-GENON, Ch. a kol. L'Exercisier. 1. vyd. Grenoble : PUG, 1999. 335. ISBN 2-7061-0451-1.
  • GIRARDET, J., CRIDLIG, J.-M. Panorama de la langue française 2. 1. vyd. Paris : CLE International, 1996. 191 s. ISBN 2-09-033722-2.
  • GREGOIRE, M., MERLO, G. Exercices communicatifs de la Grammaire progressive du français. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 191 s. ISBN 209-033860-1.
  • KLEINEIDAM, H., VINCENT, M.. Praxis der franzoesischen Grammatik. 1. vyd. Mnichov : Hueber, 1988. 190 s. ISBN 3-19-006993-X.
Metody hodnocení
Průběžná kontrola: Během semestru studenti píší testy na prověření svých znalostí. Jejich výsledky nebudou mít vliv na postup ke zkoušce. Písemná část zkoušky: Test na látku probranou během prvních dvou semestrů včetně lexikálních cvičení v učebnici. Minimální úspěšnost je 70%. Ústní část zkoušky po zvládnutí testu: Schopnost samostatného ústního vyjadřování na základě neznámých textů. Znalost gramatiky a frazeologie probrané v učebnici. Zkouška je hodnocena jednou známkou podle výsledků testu a ústní části. Upozornění: pokud bude zjištěno v odevzdaných písemných dokumentech jakékoli plagiátorství (např. opisování z internetu nebo jiných zdrojů bez uvedení citací), nebude student připuštěn ke zkoušce, ani mu nebude udělen zápočet.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2010.