PdF:FY2RC_DIG Diagnostika v přírod. výuce - Informace o předmětu
FY2RC_DIG Diagnostika v přírodovědné výuce
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (přednášející)
Mgr. Ivana Medková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
Katedra fyziky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Vohradská - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace o další aprobační předmět (program PdF, C-CV, směr Fyzika pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí a dovedností z edukometrie přírodovědných vyučovacích oborů. Důraz je kladen a diagnostiku vědomostí a dovedností. Student je informován o nutnosti diagnostiky poruch učení a osobnostních vlastností. Předmět bude nabízen i studentům dalších přírodovědných oborů.
- Osnova
- 1. Pedagogická a didaktická diagnostika a diagnóza. 2. Cíle, předmět a funkce diagnostiky v přírodovědné výuce. 3. Diagnostické metody a nástroje, jejich tvorba a aplikace ve výuce. 3.1 Ústní zkouška. 3.2 Písemná a grafická zkouška. 3.3 Didaktický test. 3.4 Analýza činnosti a výsledků žáka. 3.5 Experimentální zkouška. 3.6 Pozorování žáka. 3.7 Rozhovor a dotazník. 3.8 Anamnéza. 4. Hodnocení a klasifikace. 5. Diagnostika vědomostí. 6. Diagnostika dovedností.
- Literatura
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2009/FY2RC_DIG