MA2MP_SDM4 Seminář z didaktiky matematiky 4

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (cvičící)
Mgr. Irena Budínová, Ph.D. (cvičící)
Garance
RNDr. Růžena Blažková, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Po 10:40–12:20 učebna 32
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na disciplímu Didaktika matematiky 4, jeho cílem je získání přehledu o vzájemných souvislostech témat matematiky 2. stupně ZŠ a různých možnostech přístupu k výuce matematiky. Vývoj matematických pojmů z hlediska jejich historického vývoje, historie vyučování matematice. Důležité je vytvoření kladného postoje studentů k tvořivé práci s dětmi, experimentování, samostatnému získávání poznatků. Výuka žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v matematice, výuka talentovaných žáků. Diferencovaná a individualizovaná výuka.
Osnova
  • Adekvátnost vyučovacích metod a forem práce k jednotlivým tématům učiva matematiky. Výchova žáků k tvořivému a samostatnému přístupu k získávání nových poznatků.Projektové vyučování, tvorba projektů, využití mezipředmětových vztahů a průřezových témat. Práce s talenty, matematické soutěže. Přístupy k žákům s vývojovými poruchami učení.
Literatura
  • Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Edited by Milan Hejný - Jarmila Novotná - Naďa Vondrová. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, viii, 212. ISBN 8072901893. info
  • HEJNÝ, Milan a František KUŘINA. Dítě, škola a matematika :konstruktivistické přístupy k vyučování. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 187 s. ISBN 80-7178-581-4. info
  • HEJNÝ, Milan. Teória vyučovania matematiky. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel'stvo, 1989, 554 s. info
Metody hodnocení
závěrečný projekt, zápočet
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.