OP3MK_PEDI Pedagogická diagnostika

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/0/8. 8. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. RNDr. PhDr. Mojmír Stojan, CSc. (přednášející)
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. PhDr. Mojmír Stojan, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 180 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/180, pouze zareg.: 0/180
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchači získají dovednosti a vědomosti pro aplikaci diagnostických a evaluačních postupů s využitím na SOŠ (SOU).
Osnova
  • Význam P-P diagnostiky. Metody zjišťování diagnostických údajů. Diagnostika sociálních vztahů, hodnotové orientace, sebepojetí žáka, zájmů žáků. Diagnostika vztahu žáků k předmětu, diagnostika perspektivní orientace, diagnostika ve vzdělávací oblasti, sociálních vztahů ve třídě, stylů učení. Techniky rychlé diagnostiky žáků. Tvorba didaktických testů. Pedagogická evaluace, různé podoby školního hodnocení, hodnocení ve výuce. Reflektování a evaluace vlastní práce.
Literatura
  • KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika [Kalhous, Portál, 2002]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-7178-253-X. info
  • ZUBÍKOVÁ, Erika. Didaktické testy a testování ve škole. Edited by Lenka Hloušková. 2000, 96 s. info
  • CHRÁSKA, Miroslav. Didaktické testy : příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999, 91 s. ISBN 8085931680. info
  • SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole :východiska a nové metody pro praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 190 s. ISBN 80-7178-262-9. info
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem. Požadavek k udělení zápočtu: vytvoření diagnostického testu
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2014.