PdF:SZ2MP_FOL2 Portfolio - Informace o předmětu
SZ2MP_FOL2 Portfolio
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/0. 2 kr. Doporučované ukončení: -. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (cvičící)
- Garance
- Kontaktní osoba: PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Studentské portfolio 2 je soubor aktivit, názorů, postojů a produktů činností studenta, vytvořený v průběhu jeho studia do vykonání magisterské zkoušky. Portfolio je obrazem měnící a prohlubující se pedagogické způsobilosti, prostředkem k sebereflexi a sebehodnocení studenta a představuje významnou součást komplexního hodnocení studenta. Doporučuje se mít Portfolio zpracované a brát ho s sebou ke státním závěrečným zkouškám.
- Osnova
- Studentské portfolio může obsahovat: Studentské záznamy o zkušenostech - z předcházející školní docházky na ZŠ a SŠ, - z jeho činnosti v zájmových kroužcích a společenských organizacích, - z výuky na vysoké škole; Písemné, grafické a jiné produkty studenta, např. – seminární práce, ročníkové práce, projekty, eseje, referáty - protokoly z laboratorních prací a měření, - záznamy z hospitací a pozorování ve školách, - přípravy na vyučovací hodiny, - záznamy z provedených průzkumů, šetření a výzkumných sond, - konspekty a excerpta z literatury aj Další záznamy a hodnotící materiály, např. – videozáznamy z vyučovacích pokusů, - zápisy a hodnocení fakultních a cvičných učitelů, - diplomy, hodnocení a záznamy o zájmové a odborné činnosti aj.
- Literatura
- ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. 1. vyd. Brno: Paido, 1999, 163 s. ISBN 80-85931-70-2. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
- Metody hodnocení
- Příprava materiálů podle osnovy, které student může vzít ke státním závěrečným zkouškám. Předmět se neukončuje.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2009/SZ2MP_FOL2