SZ7MP_2AB2 Angličtina pro pedagogy - D

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/2/0. 4 kr. (plus 1 za zk). Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Garance
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ7MP_2AB2/01: Čt 7:55–9:35 učebna 10, R. Mlýnková
SZ7MP_2AB2/02: Čt 9:45–11:25 učebna 5, R. Mlýnková
SZ7MP_2AB2/03: St 9:45–11:25 učebna 51, G. Hublová
SZ7MP_2AB2/04: St 12:30–14:10 učebna 11, G. Hublová
SZ7MP_2AB2/05: Čt 7:55–9:35 učebna 11, G. Hublová
SZ7MP_2AB2/06: Čt 9:45–11:25 učebna 4, G. Hublová
SZ7MP_2AB2/07: Čt 9:45–11:25 učebna 11, J. Vacek
Předpoklady
SZ7MP_1AB2 Aj pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro učitele C.)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Level B2 Course
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of this course is to help students achieve B2 level knowledge of English by 1) enhancing all language skills (listening, speaking, reading and writing) and systems (vocabulary and grammar) by means of up-to-date topics related to professinal career or academic sphere within the given level; 2) developing students' academic skills: (students produce a CV and covering letter, Master's thesis abstract and literature review.)
Osnova
  • Topics: 1) Work, professional career, plans for future; 2) Communication, information; 3) Science, technology, research; 4) People and society. Grammar: Articles; countable and uncountable nouns, quantifiers; some, any, no…; reported speech; prepositional phrases; linking expressions; phrasal verbs; "make" X "do"; modals (must/could/should have done....). Test practice: Sentence transformations, word formation... Academic writing: 1) A CV and covering letter; 2) Master's thesis abstract; 3) Literature review.
Literatura
  • In-class materials designed for teaching ESP.
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
  • GRUBER, Diann a Viviane DUNN. Listening : intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1987, viii, 64. ISBN 0194534189. info
  • WILSON, Ken. First certificate network. Oxford: Heinemann, 1991, 122 s. ISBN 0-435-28574-2. info
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Grammar for first certificate with answers : self-study grammar reference and practice. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, xii, 259. ISBN 9780521690874. info
Metody hodnocení
Weekly 90-minute seminars. Credit requirements: 1) Attendance (85%) and active participation in classes; 2) Submitted in-term assignments A) CV + covering letter B) Master's thesis abstract C) Literature review of Master's thesis sources in English (must be submitted in IS.MUNI in written form prior to the exam); 3) Respecting all deadlines; 4) Exam: 2 parts: A) written (parts: listening, reading comprehension, use of English, writing; level B2; pass mark: 70%) B) oral (presentation of student’s bachelor’s or master’s thesis) (The final mark is based on the test score (70%) and oral exam (30%).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
In order to be allowed to sit the final exam, students must complete all in-term assignments and meet all deadlines.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Nutno mít absolvovaný předchozí předmět typu C. Studenti skládají závěrečný test na úrovni B2.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.