PdF:SZ7MP_2AB2 Angličtina pro pedagogy - D - Informace o předmětu
SZ7MP_2AB2 Angličtina pro pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. (plus 1 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Alena Hradilová, Ph.D. (pomocník)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
PhDr. Hana Reichová, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Radoslava Šopovová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník) - Garance
- Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7MP_2AB2/01: Po 8:50–10:30 učebna 4, G. Hublová
SZ7MP_2AB2/02: Po 12:30–14:10 učebna 4, G. Hublová
SZ7MP_2AB2/03: St 8:50–10:30 učebna 11, G. Hublová
SZ7MP_2AB2/04: St 10:40–12:20 učebna 11, G. Hublová
SZ7MP_2AB2/05: Po 8:50–10:30 učebna 53, R. Mlýnková
SZ7MP_2AB2/06: Po 12:30–14:10 učebna 11, R. Mlýnková
SZ7MP_2AB2/07: St 9:45–11:25 učebna 4, R. Mlýnková - Předpoklady
- SZ7MP_1AB2 Aj pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro učitele C.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Level B2 Course - Mateřské obory/plány
- předmět má 51 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to help students achieve B2 level knowledge of English by 1) enhancing all language skills (listening, speaking, reading and writing) and systems (vocabulary and grammar) by means of up-to-date topics related to professinal career or academic sphere within the given level; 2) developing students' academic skills: (students produce a CV and covering letter, Master's thesis abstract and literature review.)
- Osnova
- Topics: 1) Work, professional career, plans for future; 2) Communication, information; 3) Science, technology, research; 4) People and society. Grammar: Articles; countable and uncountable nouns, quantifiers; some, any, no…; reported speech; prepositional phrases; linking expressions; phrasal verbs; "make" X "do"; modals (must/could/should have done....). Test practice: Sentence transformations, word formation... Academic writing: 1) A CV and covering letter; 2) Master's thesis abstract; 3) Literature review.
- Literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Grammar for first certificate with answers : self-study grammar reference and practice. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, xii, 259. ISBN 9780521690874. info
- CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
- GRUBER, Diann a Viviane DUNN. Listening : intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1987, viii, 64. ISBN 0194534189. info
- WILSON, Ken. First certificate network. Oxford: Heinemann, 1991, 122 s. ISBN 0-435-28574-2. info
- Výukové metody
- Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (acitvities developing students' awarness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities etc.).
- Metody hodnocení
- Weekly 90-minute seminars. Credit requirements: 1) Attendance (85%) and active participation in classes; 2) Submitted in-term assignments A) CV + covering letter B) Master's thesis abstract C) Literature review of Master's thesis sources in English (must be submitted in IS.MUNI in written form prior to the exam); 3) Respecting all deadlines; 4) Exam: 2 parts: A) written (parts: listening, reading comprehension, use of English, writing; level B2; pass mark: 70%) B) oral (presentation of student’s bachelor’s or master’s thesis) (The final mark is based on the test score (70%) and oral exam (30%).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- In order to be allowed to sit the final exam, students must complete all in-term assignments and meet all deadlines.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Nutno mít absolvovaný předchozí předmět typu C. Studenti skládají závěrečný test na úrovni B2.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/SZ7MP_2AB2