ZS1BK_ZNP4 Organic and anorganic nature 4

Faculty of Education
Spring 2009
Extent and Intensity
0/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (seminar tutor)
doc. RNDr. Jiří Matyášek, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Cílem předmětu (princip heuristické výuky a sebereflexního ověřování znalostí v terénu) je, aby si studenti v praktických cvičeních ověřili platnost integrovaných teoretických poznatků z IVZ I-IV pro potřeby učitele v základním vzdělávání. Obsahem předmětu je druhá fáze dynamického modelu zkušenostního učení studentů Učitelství pro 1. st v programu „Biologie pro život a zdraví“ a praktická příprava seminárních prací k povinným předmětům. Za účelem těsného propojení teorie s praxí (dle RVP ZV pro potřeby ŠVP na základních školách v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce i průřezových témat – se zvláštním zaměřením na téma Člověk a zdraví) se klade důraz na integraci poznatků, nácvik dovedností a vytváření postojů praktickou činností studentů na základních biotopech, důležitých pro výuku v terénu. Předmět navazuje na znalosti z předmětu Přírodní školní zahrady, pěstitelství a chovatelství a dále se orientuje na odborné informace, metody a formy práce, které jsou pro žáky zajímavé. Bude vyučován v blocích. Je jedním z předmětů specializace.
Syllabus
  • Trvale udržitelný život a rozvoj společnosti – biotopy ČR. 1. Práce s informacemi: multimédia, internet, knihovny, časopisy, sbírky aj. 2. Vlastní projekt na vytvoření biotopové školní zahrady 3. Kontaktní výuka s žáky v terénu střediska „Kejbaly“
Literature
  • PRIMACK, Richard B. Biologické principy ochrany přírody. Translated by Pavel Kindlmann - Jana Jersáková. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 349 s. ISBN 80-7178-552-0. info
  • DOSTÁLEK, Petr. Česká biozahrada. Olomouc: Fontana, 2000, 184 s. ISBN 808617946X. info
  • PARKER, Steve. O přírodě trochu jinak. Bratislava: Mladé letá, 1996, 122 s. ISBN 80-06-00728-4. info
Assessment methods
Credit course, homeworks
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: blok.
The course is also listed under the following terms Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012.
  • Enrolment Statistics (Spring 2009, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2009/ZS1BK_ZNP4