ZS1BP_RRD6 Řečové dovednosti 6 - RJ

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Jarmila Krystýnková, CSc.
Předpoklady
Zvladnutí účiva předmětu ZS1BP_RRD5.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Praktické použití syntaktických struktur v ústní komunikaci, zvlášť v dialogu.
Osnova
  • Rozbory textů, určování typů syntaktických vztahů ve větě, způsobu vyjádření hlavních větných členů, jejich určování ve větě. Procvičují se také překlady z češtiny do ruštiny a naopak. Hlavní pozornost je věnována jevům, v nichž se oba jazyky vzájemně liší. Současně jsou však procvičovány i jevy shodné nebo obdobné, aby nebyl zkreslen celkový pohled na soustavu syntaktických prostředků spisovné ruštiny. Jednoduchá věta a souvětí, věta jednočlenná a dvojčlenná, věta holá a rozvitá, základní větné členy ( podmět, přísudek).
Literatura
  • KUBÍK, Miloslav. Praktičeskij kurs sintaksisa russkogo jazyka. Praha: SPN, 1977.252 s. 72-02-06.
  • MRÁZEK, Roman a kol. Kapitoly ze srovnávací mluvnice ruské a české. I. Studie syntaktické. Praha: NČAV, 1956. 224 s. D 563544.
  • ADAMEC, Pavel. Sbírka cvičení z ruské skladby. Praha: SPN: 1962. 192 s. 17-222-62.
Metody hodnocení
Součástí zápočtu je řádné plnění domácích úloh, pravidelná docházka (respektuje se 1 absence).
Informace učitele
Doporučuji plnění domácích úloh, čtení a poslech v ruském jazyce.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.