PdF:AJ1RC_LDM2 Literatura pro děti B - Informace o předmětu
AJ1RC_LDM2 Literatura pro děti B
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/0/12. konzultace. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Irena Přibylová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Předpoklady
- This is a sequel to AJ1RC_LDM1.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace - 1. stupeň ZŠ (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk)
- Cíle předmětu
- Selected issues from children's literature in English, see the syllabus. The focus is on theory of children's literature. In the end of the course, students should be able to work independently with new books and new genres of children's literature.
- Osnova
- 1a an introduction/World Book Day March 4/writing bibliography
- 1 The use of books (Anneta Saddowska-Martyka, Poland, 2003)
- 2 Using stories in the classroom (Andrew Wright, 2000)
- 3 Using stories (fairy tales) in the language classroom (Morgan & Rinvolucri, 1993)
- 4 The Storytelling Handbook for Primary Teachers (Ellis & Brewster, 1991)
- 5 On writing books to children (Arthur Ransome, S.I. Hayakawa)
- 6 reading week
- 7 The role of poetry in children's literature (Sutherland & Arbuthnot, 1991)
- 8 Teaching banned children's books (M.I.West, 1992)
- 9 Co, jak a proč se prodává dětem (Šlajchrt, 2002, Feřtek, 2003)
- 10 Promoting reading(Jiří Trávníček, 2008)
- 11 Electronic texts (Noga Appelbaum, 2005)
- 12 reading week
- 13 presenting reader's diaries
- 14 evaluation of the course, final test
- Literatura
- BOBULOVÁ, Ivana. Children's and juvenile literature :(written in English). Vyd. 1. Nitra: Pedagogická fakulta UKF v Nitre, 2003, 189 s. ISBN 80-8050-628-0. info
- HUNT, Peter. An introduction to children's literature. Oxford: Oxford University Press, 1994, 241 s. ISBN 0-19-219261-2. info
- Literature for children : contemporary criticism. Edited by Peter Hunt. London: Routledge, 1992, ix, 209. ISBN 0415068256. info
- Výukové metody
- Mini-lectures on theory, examples of analysis, examples of practical use in classes.
- Metody hodnocení
- - home reading of critical texts
- class discussion
- writing assignment
- oral test - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Critical texts will be distributed by the teacher.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/AJ1RC_LDM2