PdF:AJB_TWHC Výuka psaní - Informace o předmětu
AJB_TWHC Výuka psaní mladších žáků
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/1/0. 1 hodina. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Dr. Rita Chalmers Collins (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- This course covers how to use writing methods and activities for young English language learners (upper basic and secondary school level). Often writing is viewed as a supplemental activity in foreign language classes while it should be a vital aspect of language exploration and acquisition. In this class, students will have opportunities to learn various writing methods, to enhance their own writing and to experiment with teaching activities for writing skills.
- Osnova
- A. General overview of Writing in the EFL context
- B. Integrating writing with the curriculum
- c. The Writing Process
- D. Structured writing methods
- E. Self-Publishing
- F. Writing with a Purpose
- G. Unstructured writing
- H. Technology and writing
- Literatura
- Materials for the course will be posted on Moodlinka
- ZINSSER, William. On writing well : the classic guide to writing nonfiction. 30th anniversary ed., 7th ed. New York: HarperCollins, 2006, xiii, 321. ISBN 0060891548. info
- HADFIELD, Jill a Charles HADFIELD. Writing games :a collection of writing games and creative activities for low intermediate to advanced students of English. Illustrated by Juliette Nicholson - Clyde Pearson - Bob Warburton. Walton-on-Thames: Nelson, 1990, viii, 30 s. ISBN 0-17-555898-1. info
- JOLLY, David. Writing tasks :an authentic-task approach to individual writing needs : teacher's book. Cambridge: Cambridge University Press, 1984, vi, 170 s. ISBN 0-521-28972-6. info
- Výukové metody
- This class uses a variety of methods including mini-lecture, group discussions, presentations, and projects on Moodlinka.
- Metody hodnocení
- Class attendance and online work throughout the semester on Moodlinka are compulsory. Students will also be required to complete a writing notebook to be turned in at the final class session.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz
As this course only meets twice a semester with the remainder of the course work offered online, students can make appointments to meet with the instructor if necessary or communicate via email. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 2 dopolední bloky, v pondělí 15.2. a pátek 14.5. 8 - 13 hod.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/AJB_TWHC