PdF:CJ3BP_LBP2 Seminář k bakal. práci 2 - Informace o předmětu
CJ3BP_LBP2 Seminář k bakalářské práci 2
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Miroslav Chocholatý, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. David Kroča, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Ivan Němec (cvičící)
doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Martin Reissner, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je snaha rozvíjet dosavadní literárněvědné znalosti a interpretační dovednosti studentů s tím, aby dokázali efektivněji komunikovat s literárním dílem.
- Osnova
- 1. Výběr a zaměření tématu. 2. Výběr primární a sekundární literatury. 3. Zpracování projektu práce. 4. Koncepce bakalářské práce. 5. Metody výzkumu v oblasti cizojazyčného vyučování. 6. Příprava a organizace výzkumu. 7. Vlastní výzkum. 8. Zpracování výsledků výzkumu. 9. Zpracování bakalářské práce.
- Literatura
- ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 1997. 271 s. ISBN 80-7198-173-7.
- GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno : Paido, 2000. 207 s. ISBN 8085931796.
- CHEVREL, Y. Létudiant chercheur en littérature : guide pratique. 1. vyd. Paris : Hachette, 1992. 159 s. ISBN 2-01-017129-2.
- MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno : Paido, 2004. 78 s. ISBN 8073150786.
- PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1. vyd. Praha : Karolinum, nakladatelství Univerzity Karlovy, 1998. 270 s. ISBN 0-7184-569-8.
- Výukové metody
- Seminář vychází ze zadaného tématu bakalářské práce a je veden příslušným konzultantem. Bakalářské práce studentů mohou být zaměřeny na literaturu, dějiny nebo na didaktiku. Studenti si zvolí učitele podle svého zaměření. Učí se, jak projektovat práci a jak přistupovat ke studiu literatury. Zabývají se různými výzkumnými technikami a aplikují je na vlastní projekt. V rámci seminářů studenti prezentují své projekty výzkumu a diskutují o nich.
- Metody hodnocení
- Výuka probíhá formou konzultací připravované (vznikající práce) a to s důrazem na problematiku obecně metodologickou i oborovou. Ukončení formou pohovoru na dané téma.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/CJ3BP_LBP2