FJ2BP_JC2 Jazyková cvičení 2

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Miroslava Novotná, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJ2BP_JC2/001: Út 13:25–15:05 učebna 56, M. Novotná
FJ2BP_JC2/002: Út 15:15–16:55 učebna 56, M. Novotná
FJ2BP_JC2/01: Po 12:30–14:10 učebna 38, V. Bakešová
FJ2BP_JC2/02: Po 15:15–16:55 učebna 56, V. Bakešová
Předpoklady
(( FJ2BP_JC1 Jazyková cvičení 1 || FJ2BP_FJC1 Jazyková cvičení 1 ))
Druhá část kurzu praktického jazyka předpokládá úroveň receptivních dovedností vyšší než B2 a úroveň produktivních dovednosti mezi B1 a B2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Základní učebnicí je Francouzština pro pokročilé (lekce 8-17). Rozvoj komunikativní kompetence v oblasti jazykové na základě mluvnických jevů s použitím dříve osvojené a upevněné slovní zásoby, pragmatické na základě jazykových funkcí, strategické na základě kompenzačního vyjadřování, sociolingvistické na základě cvičení zaměřených na různé komunikativní situace. Získané znalosti ověřuje test na závěr každé lekce. Na konci tohoto kurzu by měl být student schopen: porozumět delším promluvám a přednáškám, článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, pokud téma dostatečně zná; účastnit se rozhovoru plynule a spontánně, aktivně se zapojit do diskuse o známých tématech, vysvětlovat a obhajovat své názory; napsat pojednání nebo zprávy předávat informace, obhajovat nebo vyvracet určitý názor.
Osnova
  • Gramatika, slovní zásoba, frazeologie a práce s texty na základě lekcí v učebnici a níže uvedených dokumentů.
Literatura
  • TIONOVÁ, A. a kol. Francouzština pro pokročilé. 2. vyd. Praha : LEDA, 2000. 526 s. ISBN 80-85927-80-2.
  • ABRY, D., CHALARON, M.-L. La grammaire des premiers temps 1. 2. vyd. Grenoble : PUG, 2000. 259 s. ISBN 2-7061-0888-6.
  • DESCOTES-GENON, Ch. a kol. L'Exercisier. 1. vyd. Grenoble : PUG, 1999. 335. ISBN 2-7061-0451-1.
  • GIRARDET, J., CRIDLIG, J.-M. Panorama de la langue française 2. 1. vyd. Paris : CLE International, 1996. 191 s. ISBN 2-09-033722-2.
  • GREGOIRE, M., MERLO, G. Exercices communicatifs de la Grammaire progressive du français. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 191 s. ISBN 209-033860-1.
  • KLEINEIDAM, H., VINCENT, M.. Praxis der franzoesischen Grammatik. 1. vyd. Mnichov : Hueber, 1988. 190 s. ISBN 3-19-006993-X.
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace.
Metody hodnocení
Průběžná kontrola: Během semestru studenti píší testy na prověření svých znalostí. Jejich výsledky budou mít vliv na získání zápočtu. Zápočet: Napíší-li studenti průběžné testy minimálně na 70% dohromady, získají zápočet; v opačném případě píší jeden test ze všech probraných lekcí a musí získat rovněž 70%.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2011.