PdF:MA2MP_VPx2 Teaching Practice 2 - Course Information
MA2MP_VPx2 Teaching Practice 2
Faculty of EducationSpring 2010
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PaedDr. Irena Bělohoubková (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
Department of Mathematics – Faculty of Education - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics (programme PdF, M-TV)
- Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics (programme PdF, M-ZS4)
- Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics (programme PdF, M-ZS5)
- Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics (programme PdF, N-ZS)
- Course objectives
- Main objectives are following: to manage and understand basic techniques of teaching. The student will undergo practical training in school. The aim is to allow students to practice with mathematics or science teachers at school in real environment. At the end of the course, students will be able to practice independently, address the challenges associated with practical teaching in schools.
- Syllabus
- Teaching practice in schools.
- Literature
- HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁ. Portfolio v pregaduální přípravě učitele primární školy (Portfolio in preparation teacher prime schools). In Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: UP, 2007, p. 93-97. ISBN 978-80-7395-024-8. info
- HORKÁ, Hana and Hana FILOVÁ. REFLEKTIVNÍ POJETÍ PŘÍPRAVY NA UČITELSKOU PROFESI (Reflective conception in the teacher's preparation). In Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. první. Brno: MSD s.r.o., 2007, p. 72-77. ISBN 978-80-86633-95-4. info
- FILOVÁ, Hana. Hodnocení studentů na souvislé praxi - hledání alternativ (Valuation of the students on the pedagogical practice - serching of options). In Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. Brno: MSD a KPd PdF MU, 2006, p. 109-112. ISBN 80-86633-67-5. info
- FILOVÁ, Hana. Připravujeme studenty učitelství na práci s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání? (Can we prepare the student teaching on the work of with General Educational Programme for basic education). In Příprava učitelů primárního vzdělávání. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005, p. 123-128, 5 pp. ISBN 80-7041-199-6. info
- FILOVÁ, Hana. Fakultní cviční učitelé v reflexi studentů učitelství primární školy (Cooperative Teachers in Reflection of the Students of the Primary Education). In LUKÁŠOVÁ KANTORKOVÁ, H. (ed.) Příprava učitelů pro primární vzdělávání v ČR a budoucí plánování scénářů v Evropě. Sborník Výzkumného záměru organizace VZO: msm 1745000. Ostrava: PedF OU, 2004, p. 187-198, 10 pp. ISBN 80-7042-376-5. info
- FILOVÁ, Hana. Inetervence cvičných učitelů v procesu vytváření pedagogických dovedností studentů učitelství primární školy. (The interventions of the Training Teachers in the Development of the Students Educational Skills.). In Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. 1st ed. Brno: Paido, 2000, p. 213-219. ISBN 80-85931-87-7. info
- ŠVEC, Vlastimil, Oldřich ŠIMONÍK and Hana FILOVÁ. Praktikum didaktických dovedností (Practical classes of pedagogical skills). 1. vyd. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996, 90 pp. Učební texty 1. ISBN 80-210-1365-6. info
- Teaching methods
- Teaching practice in schools.
- Assessment methods
- Credit, class discussion, homework.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2010, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2010/MA2MP_VPx2