PdF:MSBP_KI1 Klavírní improvizace 1 - Informace o předmětu
MSBP_KI1 Klavírní improvizace 1
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící) - Garance
- Mgr. Dagmar Ryšánková
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Ryšánková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: rozvíjet elementární dovednosti studentů ve hře na klavír na úrovni, která umožňuje interpretaci drobných klavírních skladeb vhodných k poslechovým a hudebněpohybovým činnostem v MŠ; osvojit si předehry a dohry u lidových a umělých písní, opatřených akordickými značkami.
- Osnova
- Durové stupnice: C, G, D, A, E, F, B, Es rovným pohybem nebo protipohybem v rozsahu dvou oktáv.
- Akordy: durové trojzvuky k daným stupnicím v rozsahu jedné oktávy - tenuto, staccato, malý rozklad.
- Kadence dur v chromatických transpozicích.
- Základní druhy stylizace klavírního doprovodu.
- Hra 25 lidových písní s předehrou a zpěvem.
- Interpretace přednesové skladby z oblasti elementární literatury.
- Literatura
- RYŠÁNKOVÁ, Dagmar. Výběr písní pro Klavírní improvizaci oboru Učitelství mateřských škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 72 s. 4838. ISBN 978-80-210-4968-0. info
- KNOPOVÁ, Blanka a Božena KÜFHABEROVÁ. Základy klavírní improvizace, využití klavírní hry v hudebních činnostech na ZŠ. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1995, 127 s. ISBN 8021011955. info
- Kleinová, Eliška – Laudová, Věra. Klavírní škola pro SPgŠ. Praha: Supraphon 1986. Janovská, Olga. Malým zpěvákům - Zpěvník pro MŠ. Praha: SPN 1986. Hanuš, Jan - Kalabis, Viktor. Skřivánek - Sborník písní pro MŠ. Praha: PANTON 1973.
- Výukové metody
- Praktické osvojování technických cvičení (durové stupnice a akordy). Využívání výrazových prostředků v instruktivně přednesových skladbách.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: cvičení. Ukončení: zápočet. Praktické ukončení - požadavky: hra durových stupnic a akordů: C, G, D, A, E, F, B, Es. Kadence dur v chromatických transpozicích, modulace přes D7. Hra 25 lidových písní v základních stylizacích s předehrou a zpěvem. Interpretace jedné přednesové skladby z oblasti elementární literatury.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/MSBP_KI1