PdF:OP3BP_DKP Komparativní pedagogika - Informace o předmětu
OP3BP_DKP Komparativní pedagogika
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská - Předpoklady
- Předpoklady absolvování předmětu: - 75 % účast - zpracování eseje na zadané téma.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 65 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/65, pouze zareg.: 0/65 - Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle předmětu pro studenty jsou: Vymezit funkci Srovnávací pedagogiky jako výzkumné metody Definovat Srovnávací pedagogiku jako vědeckou disciplínu zabývající se srovnáváním vzdělávacích systémů nebo jejich částí ve dvou nebo více zemích Posoudit kvalitu moderní Srovnávací pedaogiky jako oblasti výzkumných aktivit zaměřených na shromažďování poznatků o vzdělávání v různých zemích.
- Osnova
- 1. Zdroje srovnávací pedagogiky 2. Předmět, funkce a význam srovnávací pedagogiky 3. Metodologie srovnávací pedagogiky 4. Vývoj českého vzdělávacího systému 5. Alternativní a inovativní školy v ČR a ve světě 6. Vzdělávací sytém ČR - východisko komparace 7. Národní program rozvoje vzdělávání v ČR "Bílá kniha" - základní rysy 8. Kurikulum v mezinárodním pohledu 9.Správa a řízení škol v mezinárodní perspektivě 10.Komparace vybraných oblastí vzdělávání
- Literatura
- CIPRO, Miroslav. Galerie světových pedagogů : prameny výchovy. Svazek I., Od starověku k osvícenství (Variant.) : Encyklopedie prameny výchovy : galerie světových pedagogů. Svazek I., Od starověku k osvícenství. info
- ŠTVERÁK, Vladimír. Obecná a srovnávací pedagogika. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2007, 282 s. ISBN 9788024600031. info
- Pedagogický slovník. Edited by Jan Průcha - Eliška Walterová - Jiří Mareš. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003, 322 s. ISBN 80-7178-772-8. info
- PRŮCHA, Jan. Vzdělávání a školství ve světě :základní mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 319 s. ISBN 80-7178-290-4. info
- PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994, 109 s. ISBN 80-7041-972-5. info
- CIPRO, Miroslav. Průvodce dějinami výchovy. 1. vyd. Praha: Panorama, 1984, 579 s. : i. info
- CIPRO, Miroslav. Průvodce dějinami výchovy. Praha: Panorama, 1984, 579 s. URL info
- CIPRO, Miroslav. Pohled na japonskou školu. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1973, 145 s. URL info
- CIPRO, Miroslav. Pohled na americkou školu. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970, 148 s. info
- Výukové metody
- 1. Přednáška 2. Beseda se zahraničním odborníkem o tamním školském systému 2. Seminární práce
- Metody hodnocení
- hromadné konzultace, esej v rozsahu 2 - 3 stránky formátu A4 (prokázat pochopení podstaty, možností a smyslu komparativní pedagogiky pro učitele praktického vyučování, témata prací budou upřesněna na 1. konzultaci, zápočet.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/OP3BP_DKP