R2BP_JCS2 Jazyková cvičení 2

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Kateryna Hertlová (cvičící)
PhDr. Irina Hobzová (cvičící)
Mgr. Kateřina Kašíková (cvičící)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
R2BP_JCS2/01: Út 10:40–11:25 učebna 3, Út 11:35–12:20 učebna 52, K. Kašíková
R2BP_JCS2/02: Út 12:30–13:15 učebna 41, Út 13:25–14:10 učebna 35, K. Hertlová
Předpoklady
Absolvování předmětu R2BP_JCS1.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Zdokonalování základních komunikativních dovednosti na základě práce s textem, čtení s porozuměním, nácviku ústního i písemného projevu, poslechu originálních audio a video nahrávek v ruštině. Gramatické učivo. Překladová cvičení. Pozornost je věnována upevnění grafického systému ruského jazyka. Students should improve basic communicative skills working with written texts, reading with full comprehension, training verbal and written expression, listening to DVD and CD records in Russian. Students deal with grammar issues and translations. Students consolidate graphical system of Russian.
Osnova
  • Tematické okruhy: 1. Kolik máte dětí, bratrů, sester? Kdo je starší ... 2. Volný čas. 3. Hotel. Na recepci. 4. Jak se dostanu... 5. Kde bydlíte?
Literatura
  • NEKOLOVÁ, V. A KOL. Ruština nejen pro samouky. CD 2. Praha : Leda, 2002. 535 s. ISBN 80-85927-96-9.
  • BRČÁKOVÁ, D. A KOL. Ruská konverzace. Praha : Leda, 2000. 216 s. ISBN 80-85927-63-2.
  • BABURINA, A KOL. Škatulka. Posobije po čteniju dlja inostrancev. Moskva : Russkij jazyk. Kursy, 2008. 224 s. ISBN 978-5-88337-092-1.
  • ANDRJUŠINA, N. P. Leksičeskij minimum po russkomu jazyku kak inostrannomu. Bazovyj uroven. Moskva : CMO MGU, 2006. 115 s. ISBN 58-6547-282-8.
  • NEKOLOVÁ, V. A KOL. Ruština nejen pro samouky. CD 1. Praha : Leda, 2002. 535 s. ISBN 80-85927-96-9.
  • ANDRJUŠINA, N. P. Leksičeskij minimum po russkomu jazyku kak inostrannomu. Elementarnyj uroven. Moskva : CMO MGU, 2006. 79 s. ISBN 58-6547-283-6.
  • ŽUKOVA, N. N. Desjyt rasskazov. Kniga dlja čtenija. Moskva : Russkij jazyk. Kursy, 2006. 199 s. ISBN 58-8337-072-1.
  • NEKOLOVÁ, V. A KOL. Ruština nejen pro samouky. Praha : Leda, 2002. 535 s. ISBN 80-85927-96-9.
  • Akišina, A. a kol. Russkij rečevoj etiket. Moskva, Russkij jazyk.1982. 179 s.
  • TAHOVSKÁ, L. A KOL. Ruština poslechem. Cvičení a testové úlohy. Praha : Leda, 2005. 180 s. ISBN 80-7335-049-1.
  • ŠROUFKOVÁ, Miloslava, Marta VENCOVSKÁ a Rostislav PLESKÝ. Russko-češskij, češsko-russkij slovar. Vyd. 1. Praha: LEDA, 1998, Lxxxiii, 9. ISBN 8085927411. info
Výukové metody
V průběhu studia vypracovávají studenti domácí úkoly a v rámci samostatné práce lexikální cvičení, slohové práce. Studenti pracují individuálně a podílí se také na skupinových projektech. Průběžně čtou ruské texty.
Metody hodnocení
Zápočet. Seminář. Docházka 80% (tolerují se 2 neúčasti).
Vyučovací jazyk
Ruština
Navazující předměty
Informace učitele
Doporučuji průběžnou přípravu po jednotivých krocích z hodiny na hodinu, aby student probranou látku dostatečně zafixoval a zautomatizoval. Pravidelné plnění úkolů samostatné přípravy.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015.