PdF:R2MP_JSS2 Jazykový seminář 2 - Informace o předmětu
R2MP_JSS2 Jazykový seminář 2
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Irina Hobzová (cvičící)
- Garance
- PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová - Předpoklady
- Zvládnutí ruského jazyka slovem i písmem na úrovni 3. ročníku Rj.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Učitelství ruského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení a procvičení vědomostí z praktických jazykových cvičení. Dále pak nácvik ústního i písemného projevu, gramatických a komunikativních dovedností. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky.
- Osnova
- Hlavní důraz předmětu je kladen na rozvíjení komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci aktuálních konverzačních témat ruské umění a kultura (s využitím ruských novin a časopisů): 1. Ruské lidové užité umění. 2. Ruské oblíbené suvenýry. 3. Česká lidová umělecká tvořivost. 4. Ruské malířství. Návštěva galerie. 5. Ruská slova kartina, cholst, polotno. Jejich použití v rámci tématu. 6. Specifičnost ruské architektury. Prohlídka města a jeho památek.
- Literatura
- MRHAČOVÁ, Eva a kol. Praktická jazyková cvičení z ruského jazyka. Ostrava: Díl III. A, 1986-1989. 311 s. R 802134.
- Aktuální ruská periodika, Internet.
- LICHAČOV, D. S. Russkoje iskusstvo ot drevnosti do avantgarda. Moskva: Iskusstvo, 1992. 600 s.
- STAROVOJTOVA, I.A. Russkij jazyk kak inostrannyj. Nauka: Moskva, 2007. ISBN 978-5-02-033112-9.
- TALICKÁ, Jelizaveta KORYČÁNKOVÁ, Simona. Russkaja reč. Scenarii něprinužďonnogo obščenija. Díl I, II. Brno: MU, 1994, 1996. 102 s. 105 s.
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- Výukové metody
- Aktivní práce v semináři, plnění zadaných úkolů, doporučuje se četba a poslech v ruském jazyce.
- Metody hodnocení
- Seminář. Docházka 80% (tolerují se 2 neúčasti). Docházka je povinná i pro ty studenty, kteří mají předmět zapsaný jako opakovaný. Vypracování a odevzdání úvahy nejpozději v zápočtovém týdnu na zadané téma je podmínkou pro udělení zápočtu.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- V průběhu semestru napíší studenti úvahu na zadané téma. Vypracování a odevzdání úvahy (nejpozději v zápočtovém týdnu)je podmínkou pro udělení zápočtu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/R2MP_JSS2