PdF:SP4BP_SYPR Symptom. poruchy řeči LS - Informace o předmětu
SP4BP_SYPR Specializace:L, S Symptomatické poruchy řeči
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/8/0. 8 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. - Rozvrh
- St 11:35–15:05 učebna 52
- Předpoklady
- Absolvování předmětů SP4BP_SPL1 a SP4BP_SPL2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student ovládat problematiku symptomatických poruch řeči; etiologie, klasifikace; symptomatické poruchy řeči u dětí s poruchami hybnosti, řeč u dětí s dětskou mozkovou obrnou, vývoj řeči u dětí s DMO, logopedická péče, zásady při rozvíjení hybnosti a řeči u dětí s DMO, moderní terapie na základě reflexnosti užívané při rozvíjení hybnosti a řeči u dětí s DMO; symptomatické poruchy řeči u dětí s těžkým sluchovým a zrakovým postižením, u dětí nevidomých, specifika logopedické péče u zrakově postižených; symptomatické poruchy řeči u mentálně retardovaných, faktory ovlivňující vývoj řeči u mentálně retardovaných dětí, specifika logopedická péče u mentálně retardovaných dětí a dětí s kombinovaným postižením.
- Osnova
- Symptomatické poruchy řeči,etiologie, klasifikace. Dětí s poruchami hybnosti, dětská mozková obrna, vývoj řeči u dětí s DMO, logopedická péče. Moderní terapie na základě reflexnosti. Dětí s těžkým sluchovým a zrakovým postižením, specifika logopedické péče. Symptomatické poruchy řeči u mentálně retardovaných, faktory ovlivňující vývoj řeči,specifika logopedická péče, kombinované postižení.
- Literatura
- LECHTA, Viktor. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Edited by Eva Škodová, Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 191 s. ISBN 8071785725. info
- KLENKOVÁ, Jiřina. Symptomatické poruchy řeči. In Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, s. 45-57. ISBN 80-85931-51-6. info
- ČECHOVÁ, Zuzana. Symptomatické poruchy řeči u sluchově postižených dětí. Edited by Jiřina Klenková. 1999, 89 s. info
- Výukové metody
- seminář, diskuse ve třídě, domácí příprava
- Metody hodnocení
- předmět ukončen zápočtem, požadavkem splnění je zpracování seminární práce
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/SP4BP_SYPR