SPSPC_SPDE Speciálně pedagogická diagnostika Etopedie

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/0/8. 8 hodin. 6 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Předpoklady
absolvování předmětu základy etopedie
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student bude umět užívat základní speciálně pedagogické postupy uplatňované při identifikaci problémů/poruch v chování žáků/dětí, bude umět zpracovat strukturované pozorvání chování dítěte ve školním prostředí a v běžném sociálním prostředí.
Osnova
  • diagnostika
  • metody diagnostiky
  • formativní charakter diagnostiky
  • zpětná vazba
  • diagnostika pro učení
  • diagnostika pro výuku
Literatura
    povinná literatura
  • Dítě v nesnázích :prevence, příčiny, terapie. Edited by Julian Elliot - Maurice Place. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 206 s. ISBN 80-247-0182-0. info
    doporučená literatura
  • STÖRMER, Norbert a Věra VOJTOVÁ. Interventions. Berlin: Frank & Timme, 2006, 233 stran. ISBN 3865960359. info
Výukové metody
Seminář, pozorování v terénu.
Metody hodnocení
Vyhodnocení písemného pozorování dítěte v terénu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011.