SP_ISE Integrative Special Education

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc. (přednášející)
PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Alena Sedláčková, DiS., Ph.D.
Rozvrh
Po 13:25–15:05 učebna 53
Předpoklady
Znalost anglického jazyka na úrovni intermediate až upper-intermediate. Předmět je vyučován v anglickém jazyce.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu student: bude obeznámen s legislativou týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, získá základní orientaci v problematice vzdělávání žáků se SVP u nás a vybraných zemích.
Osnova
  • Current Situation and Legislation, Education of Students with Physical Impairment, Education of Students with Visual Impairment, Education of Students with Hearing Impairment, Education of Students with Intellectual Disabilities, Education of Students with Specific Learning Difficulties, Education of Students Emotional and Behavioural Difficulties, Education of Students Autistic Spectrum Disorders, Education of Students from Ethnic Minorities, Education of Students with Speech Impairment, Education of Gifted and Talented Children, Adult Education
Literatura
  • HEWARD, William L. Exceptional children : an introduction to special education. 7th ed. Upper Saddle River: Merrill, 2003, xxii, 620. ISBN 0130993441. info
Výukové metody
interactive seminar, class discussion, video, practical examples and materials
Metody hodnocení
project (5 pages on chosen topic), oral exam (discussion over project)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět se vyučuje pouze v anglickém jazyce.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011.