SP_SDP3 Diploma Thesis Seminar 3

Faculty of Education
Spring 2010
Extent and Intensity
0/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The aim of the course are ongoing consultations processed thesis, a formal presentation of work, summaries, abstracts, key words (also in English. At the end of the subject prepared by the student cast thesis. The student is able to independently handle a research project of the investigation, the investigation process research and develop a thesis.
Syllabus
  • Syllabus: 1st Consultation on the content of the thesis. 2nd Processing research project. 3rd Formal presentation of work.
Literature
  • JANÍK, Tomáš and Petr KNECHT. Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy (Educational research and the reform of school curriculum in the Czech Republic). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi pedagogického výzkumu. Recenzovaný sborník. 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, p. 30-41. ISBN 978-80-7394-061-4. info
  • JANÍK, Tomáš and Petr KNECHT. Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy (Educational research and the reform of school curriculum in the Czech Republic). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, p. 1-12. ISBN 978-80-7040-987-9. info
  • GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
  • PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum a vzdělávací politika : vytváření mostů. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1997, 118 s. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogický výzkum očima učitelů základních a středních škol (Pedagogical research by teachers of elementary and secondary schools). In Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách. Brno: ČAPV a Ústav ped. věd FF MU, 1997, p. 98-101. ISBN 80-7204-083-9. info
  • PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
  • ŠVEC, Vlastimil. Kvalitativní pedagogický výzkum (Qualitative pedagogical research). In Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, p. 72-76. ISBN 80-210-1031-2. info
Teaching methods
Theoretical and practical preparation of thesis. Ongoing consultation with the Head thesis.
Assessment methods
Development of thesis and its submission.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: individuálně.
Teacher's information
http://www.ped.muni.cz/wsedu

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2010/SP_SDP3